Vitamínové doplnky nenahradia zeleninu, zistili vedci

Fazuľka a zelenina sfarbená nazeleno pomáhajú chrániť organizmus pred vznikom pankreatickej rakoviny. Znamená to, že brokolica alebo napríklad špenát, ktoré obsahujú veľké množstvo kyseliny listovej, majú pozitívny účinok pri prevencii tohto typu rakoviny. Vitamínové doplnky s obsahom kyseliny listovej ale podľa švédskych vedcov rovnaký vplyv na ľudský organizmus nemajú.
Ľudia, ktorí denne skonzumujú 350 mikrogramov kyseliny listovej znižujú v porovnaní s tými, ktorí jej skonzumujú menej ako dvesto mikrogramov svoje riziko vzniku rakoviny pankreasu o 75 percent . "Tí, ktorí jedia viac zeleniny s obsahom kyseliny listovej riskujú menej," povedala Susanna Larsson z Karolinska Institute, ktorá viedla štúdiu. Aby človek prijal 350 mikrogramov kyseliny listovej denne, musel by zjesť asi štyri porcie brokolice. Priemerný Švéd pritom skonzumuje asi dvesto mikrogramov kyseliny listovej denne.
Vedci pozorovali od roku 1997 do roku 2004 82 tisíc Švédov. Spomedzi nich ochorelo na rakovinu pankreasu v priebehu výskumu 135 ľudí. Z výskumu vyplýva, že u ľudí, ktorí konzumovali vitamíny s obsahom kyseliny listovej sa nepreukázali tie isté benefity ako u ľudí, ktorí pravidelne jedli zeleninu. Znamená to, že vitamínové doplnky zeleninu nenahradia.
Štúdiu zverejnil odborný časopis Journal of the National Cancer Institute.

, 13:19 17. 3. 2006 | Čítané: 335x | Príspevkov: 0
Názory čitateľov
Nie je vložená žiadna reakcia (názor).

Pridať reakciu

Kontextové odkazy ETARGET
HNonline nájdete aj na
Hospodárske noviny na FacebookuFacebook
 fanúšikov
Hospodárske noviny na TwitteriTwitter
 followerov
Hospodárske noviny na Google PlusGoogle+ Hospodárske noviny v AppStoreAppStore
HNonlineFinWebHNporadňaHNkomentáreHNstyleHNtvStratégieHNonline+
Ekonomika a firmy
Slovensko
Svet
Šport
Online rozhovor
Správy zo sveta financií
Komentáre a analýzy
Investície
Svet akcií
Rozhovory
Téma týždňa
Rebríčky
Trhy online
Opýtajte sa odborníka
Staňte sa poradcom
On-line rozhovory
Servisné prílohy
Komentáre
Dnes píše
Zoznam blogerov
Blogy
Karikatúry
Kultúra
Auto-moto
Digitál
Cestovanie
Gastro
Móda
Víkend
Prečo nie?!
Rozhovor týždňa
Digitest
Success story
Nájdite si prácu s HN
Porota hntv
Glosár
Aktuálne videá
Správy
Rozhovor mesiaca
Fórum
Analýzy
Hodnotenie
Prieskumy
Marketér
Dia.sk
eRun.sk
HNreality
HNtravel
HNbenefit
HNlekáreň
ECOPRESS a.s.
Seberíniho 1
P. O. BOX 35
820 07 Bratislava (mapa)
Predplatné
Práca u nás
iHNed.cz
Kontakt
HNcluby
HNkonferencie
HNsemináre
Inzercia
Online inzercia
AIMmonitor
RSS kanál Hospodárske noviny na Facebooku Hospodárske noviny na Twitteri Ecopress na LinkedIn Hospodárske noviny na Google Plus Hospodárske noviny v AppStore YouTube kanál Hospodárskych novín Verzia stránok pre mobilné zariadenia SMS predplatné Hospodárskych novín Pošlite nám krátku správu
Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a dát je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona