StoryEditor

Ako sa úspešne predať? S našimi 6 radami zvládnete každý pracovný pohovor

31.08.2015, 01:54
Autor:
msemse
Pozvali vás na pracovný pohovor? Stačí iba krok, aby ste prácu získali: uspieť na pohovore. Týchto šesť odporúčaní vám poradí, ako sa úspešne predáte.

1. Poriadne si preštudujte inzerát

Pracovný pohovor je obchod. Tovarom, ktorý predávate, ste vy sám, a zákazníkom, ktorý nakupuje, je váš potenciálny zamestnávateľ. Dobrý predajca pred predajom zisťuje potreby a požiadavky klienta. Dobrá správa je, že túto časť práce urobil za vás váš zákazník: napísal inzerát, v ktorom svoje požiadavky sformuloval.  

„Preto každý uchádzač o prácu by si ich mal poriadne preštudovať a na každú z nich si pripraviť odpoveď a dôkaz, kde sa počas jeho praxe daná vec prejavila,“ tvrdí školiteľ Martin Mažár. Na základe nich môžete predpokladať, čo bude obsahom vášho pracovného pohovoru.

2. Poznaj svojho zamestnávateľa

Nevyhnutnou súčasťou prípravy je poznanie svojho klienta, v tomto prípade budúceho  zamestnávateľa. Preto si dôkladne  preštudujte webstránky spoločnosti, ktorá vás na pohovor pozvala. Vyhľadajte si články, ktoré boli v poslednej dobe o firme napísané, rozhovory s predstaviteľmi spoločnosti, prečítajte si tlačové správy. Ako pre HN uviedla Dominika Podolská, HR manažérka online banky Zuno, personalistov nesklame nič viac, ako keď sa uchádzač na pohovore spýta „na základné informácie o spoločnosti, ktoré si môže dopredu naštudovať.“

3. Dbajte na prvý dojem

Šancu na vytvorenie dobrého prvého dojmu máte len raz. Podľa manažérky ľudských zdrojov Liz Anderson je dôležitých prvých 30 sekúnd, počas ktorých sa personalista  podvedome rozhoduje o tom, či sa mu páčite alebo nie a či vás zaradí so svojho tímu. „Pozdravte personalistu s úsmevom a pevným stiskom ruky. Nezabudnite na očný kontakt. A pokiaľ sa dlhšie presúvate zo vstupnej miestnosti do kancelárie, usilujte sa aj o neformálny rozhovor ,“ radí Anderson.

4. Pri odpovediach nezahmlievajte

Na otázky personalistov odpovedajte pravdivo. Nech vás nevyvedie z miery, ak budete potrebovať na sformulovanie svojich myšlienok pár chvíľ, počas ktorých budete ticho. Anderson radí: „Je lepšie povedať, že o svojej odpovedi potrebujete chvíľu popremýšľať, než okamžite začať hovoriť a neskôr ľutovať, čo ste to vlastne povedali.“

5. Buďte pozitívny

Personalista pri rozhovore s vami premýšľa nad tým, aké by bolo pracovať s vami. Preto to posledné, čo od vás chce počuť, je, ako ohovárate svojho predchádzajúceho šéfa a svojich kolegov. Naopak, želá si, aby mal pred sebou niekoho, pre ktorého je práca vo firme výzvou a je pre ňu nadšený.

6. Očakávajte neočakávané

Profesionálni personalisti radi prekvapia uchádzača nejakou čudnou otázkou, ktorá s prácou nemusí mať nič spoločné. Rodia to zámerne, chcú vás vyviesť zo zóny pohodlia a vyvolať stres, v ktorom sa viac prejavíte. Preto očakávajte takého neočakávané otázky. Je nemožné dopredu pripraviť si odpovede,  je však dôležité, ako budete reagovať. Preto buďte uvoľnení a prirodzení. Ak chcete získať čas, požiadajte personalistu, aby vám otázku ešte raz zopakoval, ale odpovedi sa nevyhýbajte. 

01 - Modified: 2007-09-05 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Udalosti
01 - Modified: 2024-03-07 09:34:10 - Feat.: - Title: Úspech predstavuje veľký prínos v rámci vývoja sebadôvery 02 - Modified: 2024-02-16 09:00:15 - Feat.: - Title: Banská Štiavnica v New York Times. Známe americké noviny ospevujú obľúbenú atrakciu: Absolútna šupa, reaguje zakladateľ 03 - Modified: 2024-01-02 14:34:47 - Feat.: - Title: Hviezdy im budú priať vo veľkom: Tieto znamenia zverokruhu čaká úspešný a šťastný rok 04 - Modified: 2023-12-06 23:00:00 - Feat.: - Title: Kariéra youtubera (nie) je pre každého. Nadšenie môže veľmi rýchlo vystriedať sklamanie 05 - Modified: 2023-10-03 08:23:04 - Feat.: - Title: Úspech predstavuje veľký prínos v rámci vývoja sebadôvery
menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
20. apríl 2024 06:20