Teploty klesajú pod nulu a svoje o tom vedia najmä vodiči. Ak sa ráno ponáhľame a nejde naštartovať, nie je to nič príjemné. Ak máte dízlový motor, môžete mať v týchto dňoch problém. „Zvyčajne keď udrú prvé silné zimy, veľa vodičov s naftovým motorom má problém naštartovať, lebo má ešte letnú naftu,“ hovorí pre HNonline dopravný analytik Jozef Drahovský. Ďalšou vecou je kvapalina v ostrekovači. Ak vám zamrzne, máte ďalší problém. „V prípade, že vodič zapne ostrekovanie, dôjde v lepšom prípade len k prepáleniu poistky elektromotorčeka. V tom horšom prípade k jeho spáleniu,“ vysvetľuje Drahovský.
Prípravu radšej nechajte na odborníkov
Takisto netreba zabúdať na zimné pneumatiky, reťaze a funkčnú škrabku. Celkovo je lepšie prípravu auta na zimu nechať na odborníkov. „Jednoznačne odporúčam ísť do autorizovaného servisu, aby pripravili vozidlo na zimu. Tam výrobca predpisuje presný zoznam úkonov, čo treba na tom-ktorom vozidle spraviť,“ dodáva Drahovský.
Prípravu však nepotrebuje iba auto, ale aj vodič: v zime sa zhoršujú podmienky na cestách, a preto treba zvýšiť pozornosť a sústrediť sa. Sneh a ľad na cestách nútia vodičov jazdiť ani nie polovičnou rýchlosťou ako zvyčajne, čo má za následok fakt, že nehôd je síce veľa, ale väčšinou nekončia tragicky. Podľa policajných štatistík v 1. štvrťroku 2013, keď bola tuhá zima, sa stalo 3 172 dopravných nehôd. Zahynulo pri nich 43 ľudí. Za prvé tri mesiace tohto roka, ktoré boli teplotne nadpriemerné a v podstate bez zrážok, polícia eviduje len 2 093 dopravných nehôd. Po prvom snehu počet nehôd vždy narastie, ale sú to skôr šmyky a drobné kolízie.