Každoročný tlak vianočných kampaní navodzuje atmosféru nákupného ošiaľu, ktorá vedie k predvianočnému stresu a nepremysleným rozhodnutiam. Podľa Silvie Porubänovej, sociologičky z Inštitútu pre výskum práce a rodiny, sa správanie Slovákov pred sviatkami i počas nich mení. „Na správaní sa najčastejšie odráža stres, tlak okolia i nátlak zo strany predajcov. Určujúca je však mentálna, výbava· človeka, ktorý má výsadu rozhodnúť sa, aké Vianoce si urobí, či krásne a dôstojné, alebo podľahne nátlaku okolia,“ hovorí Silvia Porubänová.
Zostavte si plán
V období Vianoc naše rozhodnutia podliehajú viac emóciám ako racionálnemu zdôvodneniu. A práve toto je dôvod, prečo porušujeme pravidlá, ktoré si ľudia nastavili pri vedení osobných financií a rodinného rozpočtu. „Zo skúseností viem, že najčastejším dôvodom, prečo zvykneme skĺznuť zo správnej cesty, je to, že nie sme vopred ...
Zostáva vám 85% na dočítanie.