StoryEditor

Nový typ platobného terminálu

15.08.2003, 00:00

Citibank Slovakia uviedla na trh samoobslužný platobný terminál. Prostredníctvom neho klienti môžu napríklad zaplatiť šeky a faktúry s čiarovým kódom alebo si obnoviť kredit na mobilnom telefóne. Zariadenie je na Slovensku úplnou novinkou a banka ho vyvinula v spolupráci so slovenskou firmou Axa.
Platby na termináli sa dajú uskutočniť len prostredníctvom platobnej karty. Pri úhrade faktúr s čiarovým kódom dá zákazník terminálu zosnímať čiarový kód z faktúry, potvrdí údaje a zaplatí kartou. Pri obnove kreditu mobilného telefónu stačí zadať číslo telefónu a potvrdiť údaje. Klient musí pri platbe vždy zadať PIN kód karty. Terminál klientovi o platbe vytlačí potvrdenie.
Pilotná prevádzka terminálov bude trvať prvých šesť mesiacov, počas ktorých bude možné platiť za účty spoločností Západoslovenská energetika, Quatro alebo EuroTel. Podľa Ivety Zikmundovej, riaditeľky Divízie produktov platobného styku Citibank, by sa však počet firiem mal stále zvyšovať. Prvé tri mesiace bude používanie terminálu zadarmo. Do konca pilotnej prevádzky terminálov však klienti za jednu transakciu zaplatia 1,5 až 1,8 percenta zo sumy transakcie. Táto cena je stanovená jednotne pre všetky banky na Slovensku. K sume by si však klient nemal zabudnúť prirátať náklady, ktoré mu za platbu v termináli zaúčtuje ešte jeho banka. V slovenských bankách sa táto suma pohybuje zhruba od 2 do 9 korún. Prvé terminály sú umiestnené najmä v bratislavských hypermarketoch Tesco, hoci banka ich chce distribuovať aj do iných miest na Slovensku.

menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
23. apríl 2024 10:17