financie, biznis, trhyReuters
StoryEditor

Podnikatelia stále nevedia ako pracovať s e-schránkou

15.06.2017, 01:13
Autor:
ducduc
Od 1. júla budú firmám so sídlom u nás zasielané úradné rozhodnutia či oznámenia výhradne cez elektronické schránky. Desiatky tisíc štatutárov má aktuálne občiansky preukaz s čipom, no nemá k nemu bezpečnostný osobný kód.

Podnikatelia sa do svojej schránky môžu prihlásiť cez portál slovensko.sk. Na prístup do schránky je potrebný občiansky preukaz s čipom s aktivovaným bezpečnostným osobným kódom (BOK), počítač, prístup na internet, čítačka a príslušný softvér.

Stále tisícky

Aktuálne má vybavený elektronický občiansky preukaz s čipom s bezpečnostným osobným kódom (BOK) približne 123 tisíc štatutárov. Takmer 30 tisíc štatutárov má občiansky preukaz s čipom, avšak nemá k nemu bezpečnostný osobný kód. Bez neho sa však do e-schránky prihlásiť nedá. Národná agentúra pre sieťové a elektronické služby tvrdí, že momentálne je priemerná čakacia doba na podanie žiadosti o vydanie dokladov 55 minút.

Väčší záujem

Podľa NASES sa navyše stále viac ľudí zaujíma o prácu so svojou štátnou e-schránkou. „Telefonickú pomoc pri manipulácii so svojou elektronickou schránkou v tomto roku využilo viac ako 25-tisíc občanov,“ tvrdí generálny riaditeľ NASES Norbert Molnár. Na kontaktné centrum agentúry volá či píše denne takmer tristo občanov, čo je o tretinu viac ako na začiatku roka, a štyrikrát viac ako v rovnakom období minulého roka. Kontaktné centrum poskytuje telefonický a online servis k práci s e-schránkami a portálom slovensko.sk. Práve pre zvýšený záujem občanov o poradenstvo k e-schránkam agentúra pristúpila k predĺženiu času pre verejnosť. Cez pracovné dni sa občania operátorom dovolajú do 18:00, v stredu až do 21:00. „Chceli sme vyjsť v ústrety aj viac zaneprázdneným občanom, ktorým je pohodlnejšie vybaviť si podobné záležitosti vo večerných hodinách,“ vysvetľuje Molnár.

S čím pomáha kontaktné centrum NASES
info o zriadení schránky
ako vstúpiť do schránky
funkcionalita schránok, notifikácie, oprávnenia
pomoc a inštalácia aplikácií potrebných na prihlásenie a podpísanie
technické problémy – podpisovanie, inštalácia, prihlasovanie
ako nájsť službu – ako úrad kontaktovať, ktorú službu využiť,
pomoc pri vypĺňaní formulára
pomoc pri otváraní elektronicky podpísaných príloh
zmena PIN-u (BOK, ZEP, PIN) – čo robiť ak sa im zablokuje
riešenie problémov pri párovaní a prihlasovaní štatutárov do firemných schránok

 

 



 

menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
19. apríl 2024 02:44