StoryEditor

Úradníci sa búria, nechcú prejsť k Pellegrinimu na úrad

31.05.2016, 18:08
Autor:
TASRTASR

Do nového Úradu podpredsedu vlády pre investície a informatizáciu, ktorý oficiálne vznikne 1. júna, neprejdú všetci doterajší zamestnanci sekcie informatizácie Ministerstva financií (MF) SR. Z celkového počtu 62 pracovníkov sa totiž 16 nestotožnili s víziou vicepremiéra Petra Pellegriniho (Smer-SD), medzi nimi aj generálny riaditeľ sekcie Pavel Bojňanský.

Ako pre TASR uviedla Pellegriniho hovorkyňa Monika Hucáková, na ministerstve financií prebehlo v uplynulých dňoch pracovné stretnutie, na ktorom vicepremiér všetkým zamestnancom sekcie informatizácie predstavil víziu a plány fungovania nového úradu.

„Cieľom je riadiť ho transparentne, dynamicky a profesionálne, pričom na prvom mieste má byť občan. Kľúčové bude zabezpečiť efektívne čerpanie eurofondov, prísnejšie posudzovať IT projekty a poskytovať občanom kvalitné služby za primeranú cenu,“ vysvetlila Hucáková.

Väčšina zamestnancov sa podľa nej s novou víziou budúceho vedenia stotožnila. „Niektorí zamestnanci sa však rozhodli ďalej nepokračovať, pretože nedošlo k spoločnej dohode o spôsobe riadenia informatizácie a e-governmentu. Medzi týmito ľuďmi je i generálny riaditeľ sekcie informatizácie Pavel Bojňanský,“ priblížila Pellegriniho hovorkyňa.

Ministerstvo financií doplnilo, že zmenu štátnozamestnaneckého pomeru vykonáva služobný úrad rezortu trvalým preložením na základe slobodnej vôle štátneho zamestnanca s jeho písomným súhlasom. V prípade nesúhlasu zamestnanca sa pomer končí výpoveďou alebo dohodou.

„Z celej sekcie informatizácie spoločnosti prechádza do úradu podpredsedu vlády 46 zamestnancov. Ostatní zamestnanci, celkovo ide o 16 ľudí, sa rozhodli pre ukončenie štátnozamestnaneckého pomeru,“ vyčíslila hovorkyňa rezortu Alexandra Gogová.

O odchode zamestnancov z ministerstva financií už skôr informovali RTVS a Denník N. Bojňanský podľa RTVS povedal, že odchádza pre pracovné, rodinné a zdravotné dôvody.

Občianske združenie Slovensko.Digital vníma personálne zmeny v informatizácii ako súčasť zmeny jej smerovania. „Na skutočnú reformu sú potrebné aj zásadné obsahové zmeny a zvýšenie transparentnosti celej informatizácie. Prvým krokom by mohol byť transparentný výber nového vedenia s dôrazom na konkrétne zmeny, ktoré bude presadzovať,“ domnieva sa zástupca iniciatívy Ján Hargaš.

Úrad podpredsedu vlády bude mať po zmene kompetenčného zákona na starosti posilnené riadenie, koordináciu a dohľad nad využívaním eurofondov, zastrešovať bude aj informatizáciu spoločnosti. Má mať asi 200 zamestnancov, najmä súčasných pracovníkov sekcie centrálneho koordinačného orgánu z úradu vlády a sekcie informatizácie z MF SR. Vedúcim úradu bude Patrik Krauspe.

menuLevel = 1, menuRoute = slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = slovensko, homepage = false
25. apríl 2024 03:35