HN/ Peter Mayer
StoryEditor

Komerčné názvy vlakov sa zmenia, na koľajnice príde Marlenka a Manner

17.11.2016, 14:00
Autor:
TASRTASR
Cestujúci sa naopak budú musieť rozlúčiť s názvami vlakov Elektro a Innogy.

Komerčné názvy niektorých vlakov sa v decembri zmenia. Na slovenské koľajnice tak po novom vyštartuje rýchlik Marlenka či Manner Neapolitaner. Naopak, cestujúci sa budú musieť rozlúčiť s názvami vlakov Okay Elektro a Innogy.

Takéto novinky prinesie pravidelná zmena cestovných poriadkov, ktorá začne platiť od 11. decembra. S komerčnými názvami, čiže s názvami firiem alebo ich produktov, budú od tohto dátumu jazdiť niektoré spoje štátneho dopravcu Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) premávajúce na severnej trase Bratislava - Žilina - Košice.

Ostávajú aj zemepisné názvy

Cestujúci sa budú stretávať s pomenovaniami rýchlikov Mila Sedita, Horalky Sedita, Marlenka, Manner Neapolitaner, Fixinela, Novofruct a Intersport.

Dopravca však už v minulosti avizoval, že chce ponechať niektoré tradičné zemepisné názvy vlakov. Najväčšia časť pomenovaných vlakov tak bude podľa hovorcu spoločnosti Tomáša Kováča aj v novom cestovnom poriadku niesť zemepisný názov. Sú to napríklad mená ako Dargov, Liptov, Spišan či Ružín alebo Hron.

Na skvalitnenie služieb

"Prostriedky utŕžené za predaj komerčných názvov vzápätí investujeme do zvyšovania úrovne cestovania a skvalitňovania našich služieb," priblížil Kováč.

Štátny dopravca ale zároveň od 11. decembra vracia na trať medzi Bratislavou a Košicami aj InterCity vlaky. Či začne predávať názvy aj týchto spojov, firma do budúcna nevylúčila. "Vlaky InterCity nebudú mať k 11. decembru osobitný názov. Označené budú ako vlaky InterCity Železničnej spoločnosti Slovensko a číslom vlaku. Do budúcnosti však nevylučujeme zmenu," dodal Kováč.

V minulosti boli trápne

Komerčné názvy vlakov sa na slovenské koľajnice vrátili v júni 2013. Fungovali však už aj v minulosti. Ľudia cestovali napríklad vlakmi s názvami Aspirín či Obchodné centrum Mirage. V roku 2011 ich však vtedajšie vedenie ZSSK zrušilo a vrátilo sa k pôvodným slovenským pomenovaniam vlakov.

Dôvodom bolo najmä to, že názvy mali zlý dosah na orientáciu cestujúcich. "Jedným smerom sa totiž ten istý rýchlik volal inak ako opačným, názvy sa miešali a zamieňali. Nehovoriac často o trápnosti hlásení jednotlivých názvov," argumentoval vtedy dopravca ZSSK. A nenaplnili sa ani finančné predstavy, ktoré mala takáto reklama spoločnosti priniesť.

01 - Modified: 2024-04-11 22:12:57 - Feat.: - Title: Do tratí pri Bratislave pôjdu milióny. Vlaky na východ ušetria minúty a bude ich viac 02 - Modified: 2024-04-07 19:05:34 - Feat.: - Title: Tragédia na železničnej trati. Vlak zrazil chodca za Ložínom smerom na Bánovce nad Ondavou 03 - Modified: 2024-04-03 13:15:01 - Feat.: - Title: ZSSK a odborári sa dohodli. Kolektívnu zmluvu predĺžia do roku 2028, priniesť má lepšie pracovné podmienky 04 - Modified: 2024-03-30 10:29:00 - Feat.: - Title: Tragédia na koľajniciach. Polícia preveruje okolnosti nehody, pri ktorej vlak zachytil ženu v Kremnici 05 - Modified: 2024-03-30 10:22:02 - Feat.: - Title: Železnice trápi nedostatok zamestnancov. Chýbajú najmä rušňovodiči, nových chce vychovať škola v Martine
menuLevel = 1, menuRoute = slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = slovensko, homepage = false
25. apríl 2024 17:13