StoryEditor

Sponzoring nášho hokeja viažeme aj na aktivitu klubov

09.02.2017, 23:00
Generálny riaditeľ spoločnosti Slovenské pramene a žriedla, Andrej Hronský pre HN:

Menej atraktívna Prvá hokejová liga nemala do tejto sezóny hlavného sponzora. Zmenil to až príchod značky Budiš patriacej do spoločnosti Slovenské pramene a zriedla – SPŽ. „Peniaze klubom z neba nespadnú a musia pre to niečo urobiť,“ tvrdí pre HN generálny riaditeľ SPŽ Andrej Hronský.

Prečo ste sa rozhodli vstúpiť do marketingového partnerstva s druhou najvyššou súťažou v hokeji?
V SPŽ máme už druhý rok nastavenú stratégiu orientácie na šport a hľadáme príležitosti, ako s ním spojiť naše značky. Vždy uvažujeme tak, že sa staneme partnerom nejakého športu a chceme s tým spojiť aj predaj našich produktov. Sme teda zmesou produktovo-finančného partnerstva.

Dopomohli k vášmu finančnému vstupu aj zmeny na hokejovom zväze, ktoré sa udiali v lete minulého roka?
Sledovali sme voľbu prezidenta hokejového zväzu a poznáme viacero ľudí z tímu, ktorí pracovali pre Martina Kohúta. A v diskusiách takto vznikla myšlienka, že sa budeme zaoberať otázkou možnej podpory prvej hokejovej ligy, čo sa nakoniec aj pretavilo do dnešného stavu.

Neprekvapil menšie kluby príchod nového sponzora?
Nie len pre nás, ale aj pre hokejový zväz, respektíve pre kluby prvej ligy to je nová situácia, kde sa učíme. Oni boli doteraz zvyknutí najmä na lokálnych sponzorov a neboli na všetko hneď pripravení. My sme svoj vstup do prvej ligy rozdelili na dve fázy – respektíve vo finančnom vyjadrení na dve tranže.

Aké?
Päťdesiat percent nášho plnenia sa rozdelilo medzi všetky kluby rovným dielom – to je vlastne branding name, že sa súťaž nazýva Budiš Prvá liga. Druhú polovicu už viažeme na schopnosť a ochotu klubov zabezpečiť, aby sa na ich štadiónoch v bufetoch predávali naše produkty.

Týka sa to len nápojov Budiš, alebo aj iných produktov vašej spoločnosti?
S firmou St. Nicolaus máme spoločných akcionárov. Zavolali sme do spolupráce aj túto firmu a o náklady sme sa podelili s tým, že aj St. Nicolaus je partnerom Prvej hokejovej ligy a aj jeho produkty sa predávajú na štadiónoch.

Darí sa vám „pretlačiť“ na štadiónoch vaše produkty do stánkov a bufetov?
Ako kde. Zväz sa veľmi snaží a tlačí na kluby. Tam, kde sú šikovní ľudia, ktorí rýchlo pochopili, že peniaze im z neba nespadnú a musia pre to niečo urobiť, tam to funguje dobre. Sú však aj kluby, kde sa to zatiaľ nepodarilo zabezpečiť a tie aj dostanú od nás o 50 percent menej peňazí. Je to na nich.

Na koľkých štadiónoch vám predaj funguje?
Pokiaľ mám správne informácie, viac ako polovica klubov presadila do predaja aj naše produkty.

Prečo sa tomu na tých ostatných kluby bránia?
Pozrite sa, športový marketing na úrovni prvej hokejovej ligy je naozaj v plienkach. Kluby fungujú na poloamatérskej báze a držia to tam angažovaní jedinci. Takže veľké veci sme neočakávali. Ale funguje to a každý sa učí.

Nie je pre váš biznis brzdou nízka návštevnosť zápasov prvej hokejovej ligy?
Zatiaľ sme s ňou spokojní. Myslím si, že niekedy je rivalita prvoligových mančaftov dokonca väčšia ako v najvyššej súťaži Tipsport lige. Budeme to, samozrejme, spätne vyhodnocovať. Tlačíme však na zväz aj všetkých zainteresovaných, aby sa aj prvá liga dostala viac do médií, najmä do televízie. To má pre partnerov zmysel a posúva to kvalitu vyššie.

Váš sponzorský vstup do hokeja naznačuje, že ste privítali zmeny vo vedení tohto športu, je tak?
Hokej potreboval zmenu a nový prezident Martin Kohút je správnym človekom na správnom mieste. Je to biznismen a rozumie procesom aj moderným formám marketingu. Za veľmi dôležité považujem to, že naši špičkoví hráči z NHL, KHL, ale aj iných súťaží ho podporujú. On nie je bežec na krátke trate, ale ide veci riešiť systémovo.

Ste v pravidelnom kontakte s hokejovým zväzom, alebo nechávate partnerstvo voľne plynúť?
Priebežne sa informujeme. Nás teraz zaujíma najmä ochota štadiónov ísť do produktového partnerstva. Čaká nás však diskusia o veľkom partnerstve so slovenským hokejom. Neviem dnes povedať, či sa dohodneme, ale prezident zväzu často hovorieva, že chce nájsť takzvaných partnerov pre zmenu.

Čo si máme predstavovať pod veľkým partnerstvom?
Tím okolo Martina Kohúta nám predstavil víziu, ktorá siaha až po majstrovstvá sveta 2019, ktoré budú v Bratislave a Košiciach. Čiže vrátane MS na Slovensku, a to je naozaj veľká vec, ktorú budeme teraz seriózne prerokúvať. Ide o zásadnú a strategickú vec pre naše firmy a tak k tomu aj pristupujeme.

ANKETA

Čo pre vás znamená skutočnosť, že kluby prvej hokejovej ligy sa prvýkrát v histórii dočkali hlavného sponzora?

Ervín Mik
(generálny manažér HK Topoľčany)
Značka Budiš je príkladom pre ďalších sponzorov, že prvá liga je hodná takéhoto partnerstva. Je výborné, že tradičná a dlho etablovaná slovenská značka dáva takýto príklad. Veľmi si to vážime a snažíme sa o čo najlepšiu spoluprácu. Pre náš klub v Topoľčanoch je to naozaj významná vec.

František Pulščák
(generálny manažér HC Penguins Prešov)
Je veľmi dobré, že po rokoch sa konečne našiel generálny partner pre prvú ligu. Značka Budiš tým dáva najavo, že jej záleží na hokeji a to je vynikajúca správa najmä preto, že ide o slovenskú a známu značku. Snažíme sa im vyjsť v ústrety a v Prešove na zimnom štadióne všetci návštevníci vedia, že nám pomáhajú.

Tibor Martinčič
(generálny manažér HK Gladiators Trnava)
Spolupráca so značkou Budiš je pre nás rovnako nová, keďže sme takúto reklamu formou mixu vizibility loga a predaja nápojov ešte u nás nerealizovali. Verím, že nielen marketingovo, ale aj ekonomicky to bude po skončení sezóny prospešné pre obe strany.

01 - Modified: 2024-04-18 14:50:03 - Feat.: - Title: Kyjev musí rýchlo konať. Dochádzajú mu vojaci, zbrane i munícia, tvrdí pre HN český expert na Ukrajinu Mlejnek 02 - Modified: 2024-04-19 12:46:22 - Feat.: - Title: Korčoka lákali do maďarského rádia. „Neurobil som to,“ hovorí pre HN a spomína červenú čiaru a pád do bahna 03 - Modified: 2024-04-18 22:00:00 - Feat.: - Title: Sulík pre HN: Slovensku chýba právo veta, za povinné rozdelenie migrantov môže Fico 04 - Modified: 2024-04-18 13:30:00 - Feat.: - Title: Čo sú susedské spory a ako sa v nich účinne brániť? Pre HN vysvetľuje advokát 05 - Modified: 2024-04-17 16:30:00 - Feat.: - Title: Útok Iránu na Izrael bol neškodný ohňostroj, myslí si odborník na Blízky východ. Čo bude v konflikte ďalej?
menuLevel = 1, menuRoute = sport, menuAlias = sport, menuRouteLevel0 = sport, homepage = false
20. apríl 2024 00:37