21.02.2012, 00:00

Slovenka oblieka smotánku Jamajky

Módnu značku Ľubice Kučerovej si obľúbil syn Boba Marleyho či speváčka Tami Chynn.

Slovenka oblieka smotánku Jamajky

Z domova odchádzali ako neznámi, v zahraničí sa vypracovali na špičky vo svojich odboroch. V seriáli Slovenský recept na úspech vám prinášame príbehy úspešných Slovákov.
 

Jej modely poznajú v Kanade, na Jamajke i v USA. Šaty jej módnej značky zaujali na veľkej narodeninovej oslave podnikateľky a modelky Ivany Trumpovej. Navrhla a vytvorila tričká pre biznis Rohana Marleyho, syna slávneho jamajského speváka reggae Boba Marleyho. Oblieka populárne jamajské speváčky, moderátorky televíznych šou či exotické krásky, ktoré bodujú na súťažiach miss alebo v modelingu. „Nedávno som urobila módnu kolekciu so speváčkou Tami Chynn, ktorá mala veľký úspech. Predviedla som ju i na prestížnom festivale módy Fashion Arts v kanadskom Toronte,“ hovorí rodáčka z Lučenca Ľubica Kučerová, ktorá na Jamajke uspela s vlastnou módnou značkou Lubica.

Biznis s hviezdami
Ľubicin biznis je na Jamajke vyhľadávaný – často si domov odnášajú jej modely nielen domáci, ale aj zahraniční turisti. Oblečenie a doplnky svojej značky dodáva aj do ďalších karibských krajín, obľúbené sú napríklad v Guadeloupe. Propagovať svoje značkové veci sa jej darí i vďaka celebritám, ktoré jej značku obľubujú.

Kučerová sa nebojí nových projektov. Vie totiž, že jej zákazníčky vždy rady vyskúšajú niečo nové. „Najnovšie pracujem na Lubica Home kolekcii, kde predstavím veci do domácnosti ako napríklad poháre, vankúše či taniere s mojimi kresbami,“ hovorí Slovenka o svojich plánoch. Okrem toho chystá aj nové modely, ktoré chce v apríli opäť predstaviť v Kanade.

Prestížna značka
Úplne na začiatku sa Ľubici vo svete módy podarilo preraziť hlavne s plavkami. Postupne však čoraz viac začala navrhovať aj iné oblečenie. Prvý veľký úspech prišiel, keď si plavky jej značky kúpila hollywoodska herečka Mena Suvari, známa z filmov Americká krása či Prci, prci, prcičky. „Keď som začala robiť šaty na Jamajke, ihneď bol o ne záujem, pretože ľudia majú radi niečo nové a iné,“ hovorí.

Oblečenie prestížnej značky si dnes kupujú klientky v každom veku. „Mojimi zákazníčkami sú najmä ženy zo strednej a z vyššej vrstvy. Niektoré kúsky stoja 350 dolárov,“ tvrdí úspešná Slovenka.

A čomu z jej dielne sa darí najviac? „Najpopulárnejším dizajnom je geometrický kvet. Ľudia si ho vždy pýtajú,“ tvrdí 28-ročná Ľubica. Jamajčanky si obľúbili najmä jej šaty nazvané 'kibwe'. Sú široké, majú iba jeden rukáv, vpredu vzor veľkého kvetu a siahajú až po zem.“

Mladá Slovenka tvrdí, že ak veríte vo svoj produkt a prácu, tak jej budú veriť aj druhí. „Treba mať dobrý zmysel pre biznis a byť ochotný venovať mu čo najviac času,“ radí svoj recept na úspech.

Za svoj najväčší úspech považuje to, že ľudia si čoraz viac žiadajú jej modely. „Mojím snom je predávať raz svoju značku po celom svete,“ uzatvára Ľubica.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.