StoryEditor

Toyota Avensis druhej generácie

24.11.2002, 23:00

Modelový rad Avensis je ďalším členom rodiny Toyota, ktorý vznikol Európe a nosí zreteľné znaky francúzskej dizajnérskej školy ED˛. Od začiatku bude ponúkať tri karosárske verzie -- sedan, liftback a wagon (kombi). Sedan a kombi disponujú veľmi slušným základným batožinovým priestorom s objemom 520 litrov, ktorý je možné v kombi zväčšiť sklopením sedadiel až na 1 500 litrov. Liftback má základný batožinový priestor 510 litrov, respektíve 1 320 litrov pri sklopených zadných sedadlách.
Toyota na novom Avensise uplatnila rad nových technológií. Najzaujímavejšia je prvá komerčná aplikácia "čistého naftového motora" so systémom D-CAT (Diesel Clean Advanced Technologies). Naftový motor so zdvihovým objemom 2.0 litra, s výkonom 85 kW (116 k) a najväčším krútiacim momentom 280 Nm využíva systém vysokotlakového vstrekovania paliva Common Rail so vstrekovacími tlakmi až 180 MPa. Motor sa tak vyznačuje nízkymi hodnotami emisií vo výfukových plynoch a je schopný splniť exhalačnú normu EU IV. Sedan Avensis s týmto motorom dosahuje maximálnu rýchlosť 195 km/h, zrýchli z 0 na 100 km/h za 11,2 sekundy pri kombinovanej spotrebe 5,6 litra nafty na 100 km. Na trhu by sa mal objaviť v septembri budúceho roku.
Aj benzínové motory pre novú Toyotu Avensis spĺňajú exhalačnú normu EU IV. Motor s objemom 1.6 litra s variabilným časovaním ventilov VVT-i ponúka výkonom 81 kW (110 k) aj najväčší krútiaci moment 150 Nm. Avensis vo verzii sedan s ním dosahuje maximálnu rýchlosť 190 km/h, zrýchli z 0 na 100 km/h za 12,0 sekundy pri kombinovanej spotrebe 7,2 litra. Výkonom 95 kW (129 k) a najväčším krútiacim momentom 170 Nm disponuje motor so zdvihovým objemom 1.8 litra, ktorý má opäť variabilné časovanie ventilov. Agregát s objemom 2.0 litra sa vyznačuje priamym vstrekovaním paliva do valcov, má výkon 108 kW (147 k) a najväčší krútiaci moment 196 Nm. Maximálna rýchlosť sedana je 205 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za 9,4 sekundy a kombinovaná spotreba je 8,1 litru benzínu na 100 km. Vozidlá sú sériovo vybavené päťstupňovou manuálnou alebo štvorstupňovou automatickou prevodovkou. Zaujímavosťou je aj nová viacprvková zadná náprava prebratá zo športového modelu Celica. Veľkú pozornosť venovali pri vývoji bezpečnosti - štandardnou súčasťou vozidla je systém ABS s rozdeľovačom brzdnej sily EBD, vozidlo je možné dovybaviť systémom jazdnej stability VSC a kontrolou trakcie TRC. Nový Avensis se vyznačuje odolnou a pevnou štruktúrou karosérie, na ktorej sú využité nové poznatky z oblasti pasívnej bezpečnosti. Samozrejmou súčasťou vozidla je sada ôsmich čelných a bočných airbagov. Ako európska novinka sa objavuje deviaty kolenný airbag, ktorý pri náraze spredu chráni dolné končatiny cestujúceho na sedadle spolujazdca.

menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
01. júl 2022 03:12