StoryEditor

Prvá jazda: Opel Meriva

31.03.2003, 00:00

Sen o malom veľkom aute má pokračovanie. Opel ho dal prvýkrát do rúk novinárom pred pár dňami na Malorke. Nie náhodou práve tam: Meriva mala v uzulinkých serpentínach dokázať vrtkosť malého auta pri zachovaní veľkého vnútorného priestoru. Dokázala...
Dalibor Klíma, Palma -- Bratislava, snímky autor
Dĺžka 4,04 m je naozaj kompaktný rozmer (Astra: 4,11). Tajomstvo zväčšenia vnútorného priestoru znie: čo najdlhší rázvor, teda vzdialenosť medzi prednými a zadnými kolesami. Hodnota 263 cm (Astra: 260) je dôkazom. V porovnaní s Astrou je teda Meriva kratšia, no má väčší rázvor. Navyše, podlaha interiéru je o kúsok vyššie. Ďalšie tajomstvo priestoru sa volá Flex Space. Kinematika zadných sedadiel umožňuje veľmi jednoducho a rýchlo zmeniť 5-sedadlovú verziu na priestorovo prepychovú 4- miestnu. Stredný diel (cca 20 cm) zadného sedadla sa sklopí a zatlačí dole. Krajné sedadlá sa posunú do stredu a vzad. Medzi ne možno umiestniť opierku -- schránku. V takejto konfigurácii majú dvaja zadní pasažieri naozaj veľa miesta na nohy aj iné časti tela, stále však zostáva 350 l na batožinu! V základnej konfigurácii dokonca 560 l (Astra: 370)! Táto technická finta teda robí z Merivy malé -- veľké auto, bez problémov parkujúce, slúžiace každý deň a na dlhú cestu pohodlnejšie než oveľa drahšie a väčšie.
Do Merivy sa výborne nastupuje aj veľakrát za sebou, vodič si nesadá ani hore, ani dole. Platí to aj o prístupnosti batožinového priestoru. Ergonómia ovládačov je bezproblémová. Nie celkom to platí o výhľade vpred cez stĺpiky predného okna. Tiež by ma neurazila vyššia poloha radiacej páky. Dojem z jazdy je však veľmi priaznivý, vyšší posed je príjemný, ovládateľnosť bezchybná, úroveň spracovania i použitých materiálov solídna a znova musím podčiarknuť neobvyklý vnútorný priestor 4-metrového vozidla.
K dispozícii budú tri benzínové motory (1,6 l / 64 kW, 1,6 l / 100 kW, 1,8 l / 92 kW) a dva dieselové (1,7 l / 55 a 74 kW). Vyskúšal som si tri z nich a všetky konfigurácie vrátane automatizovanej prevodovky Easytronic poskytujú očakávanú dynamiku a komfort.
Meriva šikovne využíva mnoho už vyrábaných dielcov a podskupín. Preto aj očakávaná cena by mala byť relatívne prijateľná. Ak sa tento predpoklad splní, môže byť Opel Meriva naozaj vážnym kandidátom na jediné auto v rodine, ktoré dokáže rásť spolu s deťmi, byť praktické a nenáročné v každodennom zhone a príjemne pohodlné na dlhých cestách.

menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
24. apríl 2024 12:12