StoryEditor

Ford of Europe očakáva rast

02.02.2003, 23:00

V európskom Forde je všetko pripravené pre začiatok ďalšieho roka rastu, pričom Ford predstaví viac nových produktov a bude pokračovať v redukcii nákladov. Spoločnosť bude stavať na úspechoch z roku 2002 v súlade s Európskou transformačnou stratégiou (ETS). "Automobilový priemysel a európska ekonomika budú v roku 2003 ťažko predvídateľné, ale náš tím vytvoril v roku 2000 úspešnú Európsku transformačnú stratégiu, ktorá pokračuje v úspechoch aj v roku storočnice Forda. Sme zameraní na tri kľúčové oblasti: predstavenie výrazných nových produktov, dosiahnutie dramatických úspor nákladov a zabezpečenie efektívnej distribúcie. Sme presvedčení, že nás čaká ďalší rok úspechov a zlepšovania sa," vyhlásil nedávno David Thursfield, výkonný viceprezident, prezident pre medzinárodné obchody a globálny predaj a výkonný riaditeľ Ford of Europe. "Vstupujeme do štvrtého roku Európskej transformačnej stratégie po dramatickom zlepšovaní nášho podnikania v rokoch 2001 a 2002," povedal Martin Leach, prezident Ford of Europe. "Ohlásili sme 32 nových produktov od roku 2002, z toho 28 je už v predaji. Stabilne zvyšujeme náš podiel na trhu, stúpame na rebríčku zákazníckej spokojnosti, významne redukujeme naše náklady, posilňujeme imidž značky a v súčasnosti máme najefektívnejšie továrne v Európe."
V roku 2002 bol Ford jednou z mála značiek, ktoré zvyšovali svoj podiel na európskom automobilovom trhu z 8,6 na 8,7 percenta, pričom sa predalo 1 515 000 automobilov napriek ťažkostiam na trhu a intenzívnym aktivitám konkurencie. Podiel Forda na trhu osobných automobilov tiež stúpol o 0,2 percenta na 8,8 percenta, vďaka najúspešnejšiemu modelu Ford Focus, ktorý sa posunul na tretie miesto v prvej desiatke najpredávanejších automobilov Európy. "V rámci našej kompletnej renovácie modelového radu sme zredukovali priemerný vek modelov z 5,4 na 2,9 roka a predstavili sme niekoľko produktov vrátane rodiny RS a ST, novej Streetka, typu Fusion a konceptu C-Max, s tým, že to najlepšie ešte len príde."
Ďalšie výsledky európskeho Forda v roku 2002:
-- Začiatok výroby novej Fiesty presiahol všetky vnútorné kvalitatívne ciele a dosiahol zákaznícku spokojnosť zvýšenú o 20 percent oproti jej predchodkyni.
-- Ford zvýšil svoj trhový podiel v Taliansku, Španielsku, Rakúsku a vo Švajčiarsku a dosiahol rekordy na trhu v Holandsku, Grécku a Poľsku. Vo Veľkej Británii vedie v predaji nepretržite už 26. rok, v Turecku získal prvé miesto po prvý raz.
-- Ford of Europe zredukoval svoje náklady o 1,3 miliardy eur od roku 2000, pričom predstavil rekordný počet nových produktov a rekordne zvýšil kvalitu.
-- Vyťaženosť tovární stúpla zo 71 percent v roku 1999 na 95 percent v roku 2002, aj vďaka úspešnému zavedeniu plne flexibilných výrobných liniek v Kolíne a Valencii.
-- Otvorenie továrne v St. Petersburgu, ktorá obsluhuje ruský trh.

menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
25. apríl 2024 09:25