Nový nemecký roadster má klasické proporcie. Krásne dlhú a nízku prednú kapotu. Dvojmiestny interiér s nízkou pozíciou sedenia posunutý takmer až nad zadnú nápravu. Veľmi krátke previsy karosérie a obrovské kolesá.
Dizajnéri odviedli skutočne vynikajúcu prácu. Auto má moderný tvar, vlastný charakter, nesie prvky typické pre autá značky BMW a veľmi vyvážené proporcie. Novinku, za ktorou sa na cestách otáčajú nielen fanúšikovia športových áut, sme si vyskúšali s najsilnejším zo súčasnosti ponúkaných motorov. Temperament a chuť vrhať sa na rovinky aj do zákrut mu dodáva sila 305 koní. Radový šesťvalec sa pýši titulom Motor roka 2008. Po najazdení bezmála tisícky kilometrov si dovoľujeme vysloviť názor, že Z4 patrí medzi najlepšie športové vozidlá segmentu roadster. Nielen kvôli svojmu agregátu.
Miesto pre dvoch
Auto ponúka priestor pre dvojčlennú posádku. Vzhľadom na kompaktné proporcie auta nemôžeme od jeho interiéru očakávať, že pohodlne odvezie pasažierov s výškou vyše 180 centimetrov. Bežným konfekčným postavám však tieto priestorové podmienky celkom určite vyhovujú.
Vo vnútri je asymetricky delená stredová konzola, ergonomicky optimálne rozmiestnené prístroje a štýlové okrúhle ovládacie prvky. Sedadlá sú kapitolou samou osebe. Vyššie bočnice dobre držia telo v zákrutách, dlhšie sedáky doprajú pohodlný posed aj pri jazde na dlhšie vzdialenosti. Aerodynamika vozidla usmerňuje cielene prúd vzduchu ponad vozidlo. Posádku tak neobťažuje ani pri jazde vyššou rýchlosťou. Kontakt s prírodou, pocit slobody a bezprostrednej súhry medzi vodičom, vozidlom a cestou je v tomto vozidle autentický.
Skladacia strecha
Model Z4 je prvým BMW roadsterom s pevnou skladacou strechou. Vďaka jej sofistikovanému dizajnu je zachovaná nízka silueta auta aj pri otvorenej streche. Je to možné vďaka optimálnemu sklápaniu dvoch hliníkových strešných panelov. Do hornej polovice batožinového priestoru sa skryjú za dvadsať sekúnd. Pri zatvorenej streche dostáva roadster tvar kupé, pričom sa zachová celkom dobrý výhľad na všetky strany.
Sily nadostač
Auto, ktoré sme testovali, malo šesťvalcový benzínový motor z vývoja a produkcie BMW, pričom nesie označenie sDrive35i. Pohonný agregát s maximálnym výkonom 225 kW (306 k) má systém High Precision Injection a prepĺňanie Twin Turbo. Spriahnutý je so 7-stupňovou automatickou prevodovkou s dvojitou spojkou. Radí skutočne bleskurýchlo a silu motora prenáša na zadné kolesá bez najmenšieho prerušenia toku. Prevody sa ochotne menia aj na pokyn manuálneho sekvenčného radenia na volante alebo voliacou pákou.
Adaptívny M podvozok
Len s máloktorým civilným autom sa dá s takou ľahkosťou vchádzať do zákruty a pritom s ľahkosťou kontrolovať a sledovať ideálnu stopu pri výjazde. BMW Z4 mal príplatkový športový podvozok M, je nižší o desať milimetrov, čo znižuje ťažisko a umožňuje v zákrutách dosiahnuť vyššiu rýchlosť. Všetko riadi elektronika.
Senzory, ktoré merajú hodnoty akcelerácie, prispôsobujú reakcie tlmičov v priebehu stotín sekundy. Elektronický systém Dynamic Driving Control pritom ponúka aj možnosť vybrať si z režimov Normal, Sport alebo Sport+. Tie povoľujú kontrolované prešmykovanie kolies, ktoré autu pomáhajú bravúrnejšie akcelerovať, vytvrdia podvozok, držia motor vo vyšších otáčkach a na nižších prevodových stupňoch.
Medzi panelmi karosérie je výstuha v tvare trojuholníka. Konštruktéri tým zabezpečili jej vysokú tuhosť, aj keď je pevná skladacia strecha otvorená. Výsledkom je vysoká miera pasívnej bezpečnosti a presnosti riadenia, typická pre BMW typu Sedan.
