Renault sa odviazal. Predstavil svieži koncept s názvom Kwid. To však nie je všetko. Po prvýkrát vo svojej histórii predviedol auto mimo Európy. Koncept sa verejnosti ukázal v Indii. A absolútne nečakaným a netradičným prvkom je kvadrikoptéra (môžeme ju nazvať aj helikoptéra alebo lietajúci dron). Základnou otázkou však je, prečo Kwid vôbec vznikol. Odpoveď je jednoduchá. S najväčšou pravdepodobnosťou ide len o precvičovanie indických dizajnérov. Žiaden budúci typ za tým nehľadajme.
Zaujímavá je sivo-žltá farebná kombinácia, ktorá sa dokonca dostala ešte aj na kolesá. Koncept má vysoký podvozok a krátke previsy karosérie. Dvere sa otvárajú smerom hore a v zadnej časti strechy má svoje miesto spomínané lietajúce zariadenie.
V podobnom šialenom duchu vznikol aj interiér, do ktorého sa zmestí 5 ľudí. Vodič sedí v strede. Dopredu sa umiestnia traja ľudia. Zvyšok sedí vzadu. Títo cestujúci majú možnosť regulovať teplotu ovládačom, ktorý je umiestnený na zadnej časti vodičovho sedadla.
Pod kapotou Kwidu je 1,2 litrový preplňovaný motor TCe spolupracujúci s dvojspojkovou prevodovkou EDC. Výkon však prechádza výhradne na predné kolesá. Štvorkolka v tomto prípade nehrozí. Konštrukcia Renaultu má byť schopná poskytnúť miesto aj pre elektromotor.
Tvorcovia tohto konceptu ďalej uvádzajú, že lietajúci (dron) stroj má slúžiť na zhotovovanie fotografických záberov, prípadne na zisťovanie situácie pred vozidlom. Zariadenie parkuje v zadnej časti strechy. Vodič alebo ktokoľvek iný ho môže ovládať manuálne. Druhou možnosťou je vopred určená trasa, ktorú zariadenie zvládne vďaka zabudovanému GPS modulu.
Pripravené v spolupráci s: