Testovali sme dieslový dvojliter so silou 124 koní. Mali sme zimné podmienky a najazdili sme viac ako 1 200 kilometrov. Výbava bola stredná, Active a zistili sme, že Japonci si s týmto modelom veria. A aj majú prečo. Ide o novú Toyotu Verso, ktorej tretiu generáciu navrhli tvorcovia tak, aby spĺňala stále náročnejšie požiadavky dnešných európskych zákazníkov vozidiel typu MPV. Je priestranné, má kompaktný vonkajšok a spája kvalitu a spoľahlivosť. Výrobca síce uvádza priemernú spotrebu 4,9 litra na sto kilometrov, no tá naša pri teste bola 5,8 litra. Vzhľadom na vietor a rýchlosť, pri ktorej sme nové Verso testovali, to nie je nič hrozné.
Atraktívne tvary
O fakte, že v prípade tohto modelu ide skutočne o rozsiahle oživenie tvarov a techniky svedčí to, že nové Verso má viac ako 470 vymenených súčiastok. Šesťdesiat percent z nich je viditeľných, štyridsať je „skrytých“, ale súvisia priamo s jazdnými vlastnosťami. Takže zjednodušene sa dá povedať, že ide o komplexnú zmenu modelu. K lepšiemu.
Dizajn Versa je charakteristický. Dá sa jasne priradiť k rodine Toyota. Za atraktívnejším vzhľadom môžeme vidieť francúzske dizajnérske centrum tejto japonskej jednotky neďaleko Nice. Agresívnejší a atraktívnejší štýl prednej a zadnej časti kladie väčší dôraz na šírku než na výšku. Pri pohľade zboku si nové Verso po celej dĺžke zachováva dynamickú líniu, ktorá vytvára hranicu medzi kapotou a kabínou vozidla a zónou podvozka a batožinového priestoru. Klinovitý profil dodáva autu potrebnú dynamiku a ľahkosť. Oko na prvý pohľad nevníma, že ide o skutočne priestranné auto. Ostro členené rovné plochy robustnosť zjemňujú. Pôsobivé sú nové číre svetlomety a typická veľká spodná mriežka chladiča lichobežníkového tvaru.
Na vrchnej mriežke chladiča sa vyníma nový, väčší emblém značky Toyota, ktorý je oproti svojmu predchodcovi posadený nižšie. Stredová ozdobná chrómová lišta masky vizuálne prechádza do kombinovaných svetlometov, aby dala vyniknúť šírke nového modelu Verso. Naboku sa vyníma charakteristická línia, ktorá sa tiahne od hrany predného nárazníka, stúpa cez spodnú hranu dverí a zadný stĺpik, prechádza nahor, kde ohraničuje strešný spojler. Zadné kombinované svetlá sú zaujímavé meniacimi sa farbami optiky v strednej časti a po okrajoch.
Zlepšený interiér
Interiéru Toyoty Verso dominuje prehľadné usporiadanie všetkých prvkov. Tvorcovia kládli dôraz na potreby všetkých pasažierov a jednoduchosť používania. Auto si zachovalo dynamický, horizontálne delený dizajn prístrojovej dosky, označovaný ako Smart Wave Dynamism. Stredová konzola zreteľne oddeľuje funkčne zameranú zónu vodiča od zóny predného spolujazdca.
Tachometer a otáčkomer majú oválny tvar, multifunkčný jednofarebný displej palubného počítača je hranatý. Sú čitateľné pre všetkých pasažierov vo vozidle, teda aj tých, čo sedia vzadu. Dizajnéri nezabudli na okrasné prvky. Chróm je na obvodových rámčekoch prístrojov, okrajoch krytu prístrojovej dosky, vetracích otvoroch, prístrojovom paneli, základni radiacej páky, ako aj na pomocných držadlách vo dverách.
Technické údaje:
Toyota Verso
Motor: 2,0 l D-4D DPF
Výkon: 91 kW (124 k)
Krútiaci moment: 310 Nm
Prevodovka: 6 st. manuál
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 11,3 s
Maximálna rýchlosť: 185 km/h
Rozmery: (d/š/v): 4,46/1,179/1,62 m
Pohotovostná hmotnosť: 1 655 kg
Priemerná spotreba: 4,9 l/100 km
Cena do: 19 490 eur
|
Peugeot 3008
Motor: 2,0 HDI FAP
Výkon: 110 kW (150 k)
Krútiaci moment: 340 Nm
Prevodovka: 6 st. manuál
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 9,7 s
Maximálna rýchlosť: 195 km/h
Rozmery: (d/š/v): 4,36/1,83/1,62 m
Pohotovostná hmotnosť: 1 604 kg
Priemerná spotreba: 5,4 l/100 km
Cena do: 20 790 eur
VW Touran
Motor: 2,0 l TDI
Výkon: 103 kW (140 k)
Krútiaci moment: 320 Nm
Prevodovka: 6 st. manuál
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 9,9 s
Maximálna rýchlosť: 201 km/h
Rozmery: (d/š/v): 4,39/1,79/1,63 mm
Pohotovostná hmotnosť: 1 560 kg
Priemerná spotreba: 5,3 l/100 km
Cena od: 23 730 eur