Pravú tvár súčasnej SUV mánie sa pravdepodobne rozhodol ukázať Citroën. Novinka DS 6WR totiž vyrazí za zákazníkmi len s pohonom predných kolies. Štvorkolka zatiaľ nebude dostupná ani za príplatok. Fešácke auto si najprv užijú v Číne.
Pôvodne vozidlá SUV nahradzovali klasické off-roady, ktoré sa príliš nehodili pre bežnú prevádzku na spevnených komunikáciách. SUV síce neprešli v teréne to čo skutočný „tereňák“, ale boli o to boli univerzálnejšie. Pohon všetkých kolies im nechýbal, spočiatku bol viacmenej štandardom. Lenže ako čas ubiehal a ponuka SUV sa rozrastala, tak sa z pohonu všetkých kolies stala príplatková výbava a základné modely majú len pohon jednej nápravy. Zákazníkom to zjavne vôbec nevadí, oceňujú vyšší posed, robustnejšiu konštrukciu a do terénu sa vôbec nepúšťajú.
Redukuje straty
Citroën to pochopil a nové SUV vypustí na trh len s pohonom predných kolies, štvorkolku neponúkne ani za príplatok. Teda aspoň zatiaľ, je možné, že neskôr ponuku upraví. Reč je o novom SUV z prémiovej rady DS a označením DS 6WR. Elegantný automobil sa bude najprv predávať len na čínskom trhu a do ďalších kútov sveta sa pozrie až s oneskorením.
Aj preto si Citroën vybral na premiéru autosalón v Pekingu. Čínsky trh je pre Citroën veľmi dôležitý. Firma dúfa, že si na ňom vynahradí straty, ktoré koncern PSA generuje v Európe. A veľmi dôležitou súčasťou ponuky na čínskom trhu je práve rad DS. Pre ňu Citroën v Číne vytvára špeciálnu sieť predajní a dúfa, že luxusné, pohodlné a dizajnovo prepracované modely pritiahnu miestnej zákazníkov. Nový model sa bude v Číne aj vyrábať.
Príde aj do Európy
Dizajn novinky je uhladený a elegantný. DS 6WR vsádza na oblejšie tvary a drží sa dizajnového jazyka rady DS. Viditeľné je to na novej prednej maske charakteristického tvaru.
Rozmermi patrí DS 6WR zhruba do európskej strednej triedy SUV, teda je o trochu väčšie ako napríklad Volkswagen Tiguan, respektíve je o 20 centimetrov dlhší než sesterský Citroën C4 Aircross. Rozmery auta sú 4,55 × 1,86 × 1,61 metra a rázvor má nadpriemernú hodnotu 2,73 metra.
Pri začatí predaja na čínskom trhu, bude nové SUV poháňať dvojica zážihových motorov. Oba majú objem 1,6 litra, štyri valce a sú preplňované turbodúchadlom. Dobre známe jednotky 1,6 THP majú výkon 117, alebo 147 kW. Slabšia verzia nesie označenie e-THP, silnejšie potom THP 200.
V oboch prípadoch je motor spojený s prednou nápravou cez šesťstupňovú automatickú prevodovku, čo je v Číne obvyklý štandard u áut obdobnej triedy. Je jasné, že pre predaj v Európe bude musieť Citroën pridať na výber dieselové motory a tiež manuálne prevodovky. Absenciu pohonu všetkých kolies nahradil Citroën sofistikovanou elektronickou kontrolou trakcie.
Dostupnosť DS 6WR mimo čínskeho trhu zatiaľ firma nezverejnila, rovnako ako jeho cenu. S ohľadom na triedu DS určite nebude nízka. Detaily by mal Citroën prezradiť za pár dní.
Adam Novák
Snímky: Citroën