Jeden z najvplyvnejších automobilových dizajnérov rozhovory vo Francúzsku nedával, pre HN urobil výnimku.
Navrhli ste legendárny superšport Bugatti Veyron. Keď sa dnes pozeráte na jeho xyz verziu, stále sa vám páči?
K tomuto vozidlu mám úplne iný vzťah ako ľudia, ktorí sa naň dívajú iba ako na jedno z najrýchlejších áut na svete. Pre mňa Bugatti vždy malo, má a bude mať svoje miesto. Môj vzťah k tomuto autu sa nemení.
Keď ste prišli do mladoboleslavskej automobilky Škoda, pozmenili ste veľa vecí, dokonca ste vytvorili nové logo značky. Prenášate prvky z exkluzívneho superšportu do škodoviek?
Myslíte dvojfarebnosť?
Nie len to. Napríklad nová Fabia, ktorú ste predstavili v Paríži, je dnes hranatejšia.
Pri autách ide prioritne o dizajn a značku, ale aj o osobný pohľad dizajnéra na estetiku ako takú. Keď som sa rozhodoval, do ktorej firmy pôjdem, zohral u mňa veľkú rolu aj fakt, či sa dokážem stotožniť s danou značkou. Samozrejme, Škoda Auto je automobilka, ktorej filozofia je mi veľmi blízka a sympatická. A rovnako to bolo i pri Bugatti, aj keď ide o diametrálne odlišné spoločnosti, ktoré majú rozdielnych zákazníkov. Môj pohľad na estetiku je jasný – čistota a nadčasový dizajn.
Dizajn sa však mení každým dňom. Je drina, sledovať to všetko?
Ide o nekonečný proces, ktorý sa prelieva a postupne premieňa do ďalšieho a ďalšieho svojho nového štýlu, smeru. Dnes automobilky čoraz viac klad...
Zostáva vám 85% na dočítanie.