Volkswagen zvýšil vo februári v Spojených štátoch predaj vozidiel svojej základnej značky (VW) medziročne o takmer 13 percent. Američania si ich kúpili 25.145. Vedenie koncernu o tom informovalo v stredu (1.3.) večer. Avšak až o 17 percent sa predalo viac áut Audi, dcéry VW.
Mníchovská automobilka BMW predala o 2,5 percenta áut menej, ale Daimler si zlepšil medziročný výsledok o 6,8 percenta vďaka modelom Mercedes a Smart.
Volkswagen dosiahol dobré výsledky v USA už štvrtý mesiac po sebe. Analytici upozorňujú, že je to aj v dôsledku slabších výsledkov na konci roku 2015 a na začiatku vlaňajška, keď ešte v americkej verejnosti silno rezonoval jeho škandál dieselgate. V súvislosti s ním sa v krajine zastavil v januári 2016 predaj jeho vozidiel s dieselovým motorom.
V USA sa vlani predalo 17,5 milióna nových automobilov. Odborný časopis Automotive News uviedol, že Američania si vo februári kúpili 1,2 milióna vozidiel. Výsledok bol medziročne horší o 1,2 percenta. Treba však uviesť, že v niektorých častiach Únie bola silná zima s prívalmi snehu, ktoré prinútili ľudí, aby zostali doma.
Nízke úroky na pôžičky v uplynulých rokoch viedli mnohých Američanov do autopredajní. Odbyt áut sa udržuje na takmer rovnakej úrovni aj vďaka tomu, že ceny vozidiel klesli priemerne o 10 percent. Na trhu je silnejšia ponuka než dopyt. Mark Wakefield z poradenskej firmy AlixPartners sa domnieva, že automobilky by mali znížiť výrobu, aby sa vyhli cenovej vojne.