StoryEditorNajdrahšie autá sveta bude navrhovať úspešný Slovák. Tieto modely nesú jeho rukopis
01.04.2019, 14:02
Najdrahšie autá sveta bude navrhovať úspešný Slovák. Tieto modely nesú jeho rukopis:
Reklama
Kliknutím na šípku pokračujte v prezeraní galérie
1/2VW v roku 1998 kúpil Bugatti a Francúzka v nemeckom područí dlho nespala, takmer vôbec. Hneď predstavili niekoľko štúdií, medzi nimi aj supercar 18/3 Chiron, ktorý môžeme považovať za úplný zárodok Veyronu s motorom W18, kde každá banka mala mať 6 valcov. Neskôr prišiel Jozef Kabaň so štúdiou, ktorú dnes poznáme ako Veyron, vtedy je označovali ako EB 18/4. Veyron však neostal pri 18-valcovom motore, inžinieri uprednostnili 8,0 l 16-valec s usporiadaním W (tentokrát 4 banky o 4 valce) a štvoricou turbodúchadiel. Veyron nebol výnimočný len motorom s výkonom 1001 k, s ktorým ako prvé produkčné auto prekonal magickú hranicu 400 km/h, ale aj množstvom technológií, ktoré museli špeciálne pre neho vyvinúť. Napríklad 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku ovládanú počítačom, permanentný pohon všetkých kolies, ktorý využíval systém Haldex na distribúciu sily, alebo špeciálne pneumatiky Michelin PAX. Unikátny supercar niesol meno Pierra Veyrona, inžiniera, testovacieho jazda a zároveň pretekára Bugatti, ktorý v roku 1939 vyhral 24-hodinvku v Le Mans.topspeed
2/2Škoda Auto