Masívne rozšírenie športovo-úžitkových áut čoraz viac vytláča z ponúk klasické verzie automobilov. Náhradou kedysi veľmi obľúbených sedanov či kombíkov sú často práve vozidlá na jemne zdvihnutom podvozku a s mohutnejšie pôsobiacou karosériou. Tie síce zákazníci v súčasnosti obľubujú, no reálne im neprinášajú takmer žiadne praktickejšie benefity. Práve naopak.
Veľkosťou síce pôsobia nafúknutejšie a bezpečnejšie, no v skutočnosti je v kabíne neraz dokonca výrazne menej priestoru, než u podobne cenovo nastavených kombíkov. Tie stále dokážu spĺňať úlohu praktického rodinného spoločníka na jednotku a pre potreby posádky ponúknu i viac než slušný objem batožinového priestoru.
U modelov SUV či crossoverov treba počítať s vyššou spotrebou paliva pri totožnej motorizácií ako u kombi, čo je spôsobené väčším odporom vzduchu a teda horšou aerodynamikou. Ich benefitom je zväčša výhradne lepšia priechodnosť na nespevnených cestách vďaka o niečo vyššiemu podvozku alebo komfortnejší výjazd na obrubníky počas parkovania či lepšie nastupovanie.
Za pohon všetkých kolies si potom treba priplatiť alebo siahnuť po výkonnejších motoroch, drahších a vyšších stupňoch výbavy, nehovoriac o tom, že pre nižšie modelové rady ani nie je k dispozícii.
Je teda otázkou na vás, či vám tieto drobné výhody dokážu nahradiť bohatšiu priestrannosť, lepšie jazdné vlastnosti, nižšiu spotrebu paliva a väčší kufor áut typu kombi. Zdá sa, že zákazníci na to neprihliadajú a vozidlá v segmente B a C postupne aj napriek týmto skutočnostiam vymierajú.
Najnovšie oznámeným je koniec existencie Škody Fabie Combi, k dispozícii je už len dopredaj zásob a nová generácia nebude. Stále však na trhu máme niekoľko vhodných adeptov na kúpu, u ktorých nie je nutné siahať zas tak hlboko do vrecka.
Vo všetkých vo videu spomenutých prípadoch sa napríklad zmestíte do sumy 20-tisíc eur a dokonca u niektorých možno zvoliť i automatickú prevodovku alebo vyššiu či dokonca najvyššiu možnú výbavu. Pozrite si náš prehľad a možno sa inšpirujete niektorým z modelov až k jeho zakúpeniu.