StoryEditorTankovanie „za desinu“ sa vám nemusí vyplatiť. Prečo nejazdiť dlho na rezerve?
14.01.2022, 10:31
Tankovanie „za desinu“ sa vám nemusí vyplatiť. Prečo nejazdiť dlho na rezerve?:
Reklama
Kliknutím na šípku pokračujte v prezeraní galérie
1/3Tankovanie, nafta, benzínReuters
2/3tankovanie, benzín, nafta, pumpaTASR
3/3Jazdiť za päť, šesť či sedem litrov paliva na sto kilometrov? To poteší každého určite viac, než keď na palubnom počítači svieti dvojciferné číslo. Avšak príliš výrazné "šetrenie" a "dusenie" motora môže spôsobiť problémy, kde vám tých niekoľko ušetrených eur nepomôže. Takzvané podtáčanie agregátu (jazda na veľmi nízkych otáčkach) môže spôsobovať väčšie zanesenie karbónom, čo si časom vyžiada svoju daň v podobe čistenia či poškodenia motora. Oba prípady sú finančne náročné a je ľahké sa im vyhnúť. Stačí, ak pravidelne "prevetráte" auto pri dynamickej jazde napríklad na diaľnici či okresných cestách. Na druhú stranu môžu príliš skoré radenia vyššie stupňa odporúčať samotné moderné autá s funkciou "asistenta radenia" v podobe šípky, ktorá vám však nie vždy správne poradí. Je potrebné sa skôr spoliehať na svoj úsudok a radiť inštinktom, podľa otáčok či najmä sluchu.Reuters/Stefan Wermuth