StoryEditorHit alebo prepadák? Odborník hodnotí moderné bezpečnostné systémy dnešných áut
16.03.2020, 13:08
Hit alebo prepadák? Odborník hodnotí moderné bezpečnostné systémy dnešných áut:
Reklama
Kliknutím na šípku pokračujte v prezeraní galérie
1/3Je to úplný základ pre dosiahnutie správnych funkcií bezpečnostného pásu, ale tiež pre pohodlnú jazdu. Ešte pred vyštartovaním je potrebné nastaviť si vzdialenosť sedadla od pedálov, pričom by mala byť taká, aby pri zošliapnutí pedálov ostali nohy pokrčené v kolenách. Výškové nastavenie si upravte tak, aby ste mali dobrý výhľad a zároveň medzi hlavou a stropom miesto veľké minimálne ako zovretá päsť. Netreba zanedbávať ani výšku pásu, poriadne ho dotiahnuť a tiež správne nastaviť výšku hlavovej opierky. Tá nemá slúžiť na oddych, ale pre bezpečnosť pri dopravnej nehode. Ako informuje Škoda, volant sa drží v polohe "trištvrte na tri" a to s pokrčenými lakťami. Vďaka tomu bude mať vodič najlepšie podmienky pre vykonanie vyhýbacích manévrov.HN/Radoslav Petrík (Ilustračná snímka)
2/3Väčšina nových áut má asistenčný systém, ktorý upozorňuje, že máte niekoho v mŕtvom uhle. Veď bodaj by nie, keď v novších autách vidíte v spätných zrkadlách stále menej a menej. Čo v praxi znamená jazda v mŕtvom uhle? Pri osobných autách mŕtvy uhol začína zhruba na úrovni B-stĺpika. Auto sa vtedy jednoducho skryje a vodič tak o ňom nemá prehľad. Kamióny a autobusy majú však mŕtvych uhlov viac. Odporúčanie teda je, nezdržiavať sa v kritických zorných uhloch a vyhýbať sa momentom, kedy máte nákladné autá po svojej ľavej strane. Youtube
3/3Pexels