StoryEditorProblém, ktorý na ceste môže zastihnúť i vás. Tento návod pomôže pri výmene defektu
15.07.2021, 11:40
Problém, ktorý na ceste môže zastihnúť i vás. Tento návod pomôže pri výmene defektu:
Reklama
Kliknutím na šípku pokračujte v prezeraní galérie
1/4HN/Pavol Funtál (Ilustračná snímka)
2/4V prípade nehody či poruchy oceníte, že ho máte. Reč je o výstražnom trojuholníku, ktorý je taktiež povinnou súčasťou výbavy a musí byť homologizovaný – schválený podľa predpisu EHK 27. Nachádzať sa má v ochrannom obale, prípadne musíte zamedziť jeho poškodeniu. Jeho uplatnenie je najmä pri poruchách vozidla, defektoch či iných nečakaných situáciách, kedy vám jeho osadenie môže dokonca ja zachrániť život. Dáva totiž informáciu vodičom, že sa pred nimi nachádza prekážka. Mimo obce je potrebné umiestniť trojuholník minimálne 50 metrov za vozidlom, no v obci môže byť vzdialenosť aj kratšia. V prípade diaľnice či rýchlostnej cesty je vzdialenosť minimálne sto metrov. Rovnako platí, že musí byť umiestnený v istých situáciách pred zákrutou, respektíve pred horizontom.HN/Radoslav Petrík
3/4Auto postupne dvíhajte a to až do momentu keď sa koleso nebude dotýkať zeme. V prípade že meníte koleso s defektom za rezervné, je potrebné zdvihnúť vozidlo ešte o niečo vyššie. Prečo? Nafúkané koleso je logicky väčšie a preto by sa nám bez vyššieho zdvihnutia nemuselo zmestiť. HN/Pavol Funtál
4/4Štvrtou vecou, ktorú je potrebné mať vo vozidle, je rezervné koleso s pneumatikou predpísaného rozmeru a druhu, prípadne súpravu na opravu defektu. Nové vozidlá už vo väčšej miere obsahujú práve „lepiaci sprej“ namiesto rezervy. Rovnako dôležité je mať v aute aj prislúchajúci kľúč na matice, v prípade bezpečnostných matíc aj adaptér a zdvihák so zodpovedajúcou nosnosťou. Táto povinnosť sa nevzťahuje na vozidlá, ktoré sú vybavené všetkými kolesami špeciálnej konštrukcie, umožňujúcej dočasné použitie po defekte so senzorom defektu v pneumatikách (Runflat pneumatiky). Taktiež sa nevzťahuje na špeciálne nákladné autá, mestské autobusy a autá, ktoré sú prevádzkované na území v operatívnom dosahu servisných služieb svojho prevádzkovateľa. Rovnako je to pri vozidlách kategórie M2, M3, N2, N3, ktoré majú zmluvný vzťah, vďaka ktorému je im zabezpečená oprava poškodenej pneumatiky nepretržite na území SR. HN/Radoslav Petrík