Je to teda jeden z druhov priemyslu, ktorý Slovensko má záujem ďalej rozvíjať," odpovedal pre HN po piatkovom podpise zmluvy o investičnej spolupráci medzi SR, mestom Trnava a PSA Peugeot Citroën Ján Pribula, splnomocnenec vlády SR pre automobilový priemysel na otázku, či má po získaní investície francúzskeho koncernu PSA Peugeot Citroën Slovensko ešte záujem o ďalšie automobilky. Či sa začnú teraz rokovania s automobilkami Toyota a Hyunday, ktoré prejavovali o tento priestor záujem, však nechal J. Pribula bez komentára. "Jasný a známy je zámer spoločnosti Hyunday investovať v stredoeurópskom priestore a prekvapujúco v posledných dvoch týždňoch vieme ešte aj o jednej japonskej spoločnosti, ktorá má záujem o investíciu v tomto priestore - a nie je to Toyota," povedal pre HN Peter Lukáč, projektový manažér agentúry SARIO. Možnosti podpory ďalších investorov do automobilového priemyslu sú podľa splnomocnenca otázkou vyjednávania s nimi, ale aj európskej legislatívy. "Priestor na poskytovanie výhod úzko vymedzuje, no keď investori prejavia záujem, tak ho budeme využívať."
Ani Pribula ani Lukáč nemajú obavy, že by Slovensko ďalšiu automobilku nevedelo absorbovať. "Automobilový priemysel je široké, prierezové odvetvie, ktoré rozvíja všetky druhy výrob na Slovensku. A veľmi významné je, že aj do firiem, ktoré s automobilovým priemyslom spolupracujú, vnáša kultúru a núti ich neustále investovať, zdokonaľovať sa a dvíhať úroveň. Subdodávateľské firmy tým získavajú šance zapojiť sa aj do iných oblastí," povedal Pribula. (Viac v rubrike Ekonomika).
Predaj osobných a malých nákladných automobilov v SR (v r. 2002)
VW 6 574
Peugeot 4 950
Citroën 3 623
Toyota 1 731
Hyundai 838
Spolu predaných: 70 933