"Nástroj bude pomáhať marketingovým špecialistom lepšie chápať a riadiť emocionálne skúsenosti a zážitky spotrebiteľov s jednotlivými značkami," uviedla pre TASR Marketing Communication Manager GfK Slovakia Daniela Čekovská.
Tento nástroj zanedlho predstavia prieskumnej komunite na kongrese Európskej spoločnosti pre výskum verejnej mienky a trhu (ESOMAR) v švajčiarskom meste Montreux. V praxi by sa mal uplatniť ešte v tomto roku.
Firma GfK vyvinula EMO Sensor v spolupráci s Inštitútom pre spotrebiteľský a behaviorálny výskum pri Sárskej univerzite (IKV) v nemeckom Saarbrückene. Nástroj meria široký záber emócií, ktoré môžu spotrebitelia zažiť napr. pri sledovaní TV reklamy. GfK bude využívať EMO Sensor predovšetkým na poli prieskumu značky a komunikácie), aby pomohla marketérom vyhodnotiť a optimalizovať ich marketingové kampane.
V základnom prieskume GfK identifikovala 22 rozličných typov emócií, napr. prekvapenie, záujem alebo nudu, ktoré majú zásadný vplyv na správanie sa spotrebiteľov. Aby špecialisti získali dôkladnejší prehľad o jednotlivých emóciách vyvolaných konkrétnou značkou alebo reklamou, ukážu spotrebiteľom výrobok, balenie alebo reklamu. Nechajú ich prezrieť si sériu vizuálnych obrazov a požiadajú ich, aby uviedli, ktorý z nich zodpovedá rovnakej emočnej reakcii. Získané profilové analýzy emočných schém budú poskytovať hodnotné informácie pre kreatívnu tvorbu, dizajn reklamy a poradenstvo v komunikácii.
Marketingový nástroj EMO Sensor je pripravený na trh v Európe i v Severnej a Južnej Amerike. Doplnkový výskum tohto nástroja vzhľadom na špecifiká kultúry prebieha v Ázii.
