A to pre problémový úsek pri Martine, ktorý ministri dopravy Pavol Prokopovič (SDKÚ-DS) a Ľubomír Vážny (Smer-SD) trasovali cez chránené územia Malej a Veľkej Fatry. Štát však teraz zistil, že lepším riešením je viesť diaľnicu tunelom. Je o pätinu lacnejší a menej poškodí prírodu.
Vyplýva to z analýzy, ktorú si po príchode nového ministra Jána Figeľa (KDH) dala vypracovať Národná diaľničná spoločnosť a ktorú majú HN k dispozícii. Ak by štát výsledky analýzy poslúchol, nové projektovanie a tendrovanie stavby môže trvať aj tri roky a dokončenie diaľnice sa tak zdrží.
Diaľničiari, ktorí túto informáciu získali ešte vlani, si ju nechali pre seba. Stále počítajú aj s možnosťou, že budú predsa len stavať na povrchu. Bolo by to tak skôr. "Jediný argument (Figeľovho rezortu), ktorý som počul pre povrchové riešenie, bol ten, že už na to majú stavebné povolenie,“ povedal pre HN ekológ Peter Straka. Figeľov rezort ani diaľničiari to nevysvetlili.
Diaľnica na povrchu neprekážala len ochranárom, ale aj Európskej komisii. Tej sa najnovšie nepáči ani to, že vláda chce presúvať na výstavbu ciest eurofondy z iných odvetví, napríklad z vedy.