Združenie občianskej sebaobrany (ZOS), ktoré zastupuje záujmy spotrebiteľskej verejnosti, "vyzýva telekomunikačných operátorov, aby bezodkladne postupovali podľa odporúčania Telekomunikačného úradu (TÚ) SR a požadovaním vysokých poplatkov nespôsobovali nezáujem operátorov, aby odstúpili od vyberania poplatkov od spotrebiteľov za prenesenie čísla," píše sa v stanovisku ZOS.
"V prípade, že budú operátori trvať na spoplatnení prenesenia čísla, žiadame, aby to bola suma maximálne do výšky 4 eur (120,50 Sk), čo je priemer krajín EÚ. Dodržiavanie odporúčania TÚ SR nie je len známkou vyspelosti a korektnosti operátora, ale aj toho, že si váži svojich zákazníkov – spotrebiteľov, bez ktorých by nemohol existovať," podčiarkla PR manažérka ZOS Jana Miklovičová.
Vzhľadom na túto situáciu ZOS na budúci mesiac pripravuje okrúhly stôl na tému Je správanie sa telekomunikačných operátorov v SR v súlade s postupmi telekomunikačných operátorov v štátoch EÚ a požiadavkami Európskej komisie (EK)? Po tomto podujatí ZOS bude o praktikách telekomunikačných operátorov na Slovensku informovať aj príslušný útvar pre telekomunikačný trh EK.
