Televízia Markíza budúci utorok v hlavnom vysielacom čase spustí ďalší turecký seriál Sultán (Magnificent Century). Na základe výsledkov Tisíc a jednej noci môže odhadnúť, aký divák sleduje takýto typ programu najviac.
Ako vyplýva z oficiálnych dát sledovanosti, Tisíc a jedna noc (1001 gece) spravidla oslovovala ženy. V inzertne zaujímavej cieľovej skupine 12-54 bol pomer žien a mužov 66 k 34. Je to viac ako pri projektoch vlastnej tvorby Farma či Česko Slovenská SuperStar, kde mali ženy približne 60-percentné zastúpenie.
Celkovo mal seriál v 12-54 trhový podiel 40,3 %, čo je na pomery Markízy, stanice s bežnými výkonmi okolo tridsiatky, nadpriemer.
Tisíc a jedna noc odštartovala v januári a práve začiatok roka a jar boli jej najsilnejšími obdobiami. Úplné maximum dosiahla tesne po štarte – 25. januára, kedy v cieľovke 12-54 pritiahla 646 tisíc divákov od 12 do 54 rokov. Sharové maximum prišlo onedlho: v piatok 4. februára získala u mladých 51,3-percentný podiel.
Priemerne pozerávalo Tisíc a jednu noc 959 tisíc divákov starších ako 12 rokov. Z toho 49,5 % spadalo do reklamne zaujímavej skupiny 12-54. V 12+ sa zaraďuje k jedným z najúspešnejších dlhodobých produktov roka: mala napríklad o vyše 160 tisíc divákov viac ako posledná SuperStar, o 200 tisíc ako Farma a o 130 tisíc ako posledné Česko Slovensko má talent. V 12-54 bola jej divácka základňa porovnateľná s Farmou. Divák tureckého seriálu bol starší než diváci šouprogramov. Priemerný vek Markíza neposkytla.
Tisíc a jedna noc – zastúpenie mužov a žien v 12-54
Z hľadiska lokalít sa turecký seriál ukázal ako najatraktívnejší pre ľudí v prešovskom regióne: ten sa na celkovej sledovanosti podieľal 149 tisíc divákmi. Share v tomto kraji bol až 55,1 %. Tisíc a jedna noc najmenej zaujala v trnavskom regióne (78 tisíc, share 38,9 %).
Tisíc a jedna noc na Markíze 12+ 959 tisíc/47,3 % muži 12-54 161 tisíc/31,6 % ženy 12-54 314 tisíc/46,9 % Bratislavský kraj 107 tisíc/45,1 % |