StoryEditor

Česko Slovenská SuperStar v číslach: silnejšia u žien

07.06.2011, 07:40
Priemerný vek diváka speváckej šou bol 43 rokov. Najlepší share vznikol v závere -- 54,7 %.

Česko Slovenská SuperStar sa skončila. Záverčené grandfinále videlo v nedeľu na Markíze podľa tlačovej správy 962 tisíc ľudí (podiel takmer 52 % v 12+). V Česku ho na Nove pozeralo 1,468 milióna ľudí (podiel 43,1 % v 15+). V oboch prípadoch to znamená maximum tejto série speváckej šou.

V reklamne dôležitej cieľovej skupine 12-54, na ktorú Markíza predáva reklamu, sa SuperStar vo finále tiež podarilo dosiahnuť maximum série: trhový podiel sa podľa tlačovej správy vyšplhal na 54,7 %. Najvyšší rating však nezaznamenala; rekord série si udržalo kolo Divadlo z 13. marca (679 000, rating 19,8 %, share 49,1 % v 12-54).

Výsledok grandfinále je slabší než pri predošlej sérii v roku 2009. Úplne finále vtedy sledovalo 1 milión 354 tisíc Slovákov (12+) a podiel v 12-54 dosiahol hodnotu 67,8 %.

Celkovo mal tento ročník speváckej šou trhový priemer 44,1 % v 12-54, čo je o 6,6 bodu viac ako prime-timový výkon Markízy v jarnej časti sezóny (7. až 22. týždeň). Z priemerného počtu 795 tisíc divákov boli približne dve tretiny (538 tisíc) v reklamne zaujímavom veku 12-54. Priemerný divák SuperStar mal 43 rokov.

Česko Slovenská SuperStar mala prevahu ženských diváčok: v cieľovke 12-54 ich boli bezmála tri pätiny. Z hľadiska vzdelania generovala najvyššie ratingy u stredoškolákov (17,4 %), z krajov dominoval bratislavský (18,3 %) tesne pred košickým (18,2 %). Podľa veľkostí obcí sa ratingy SuperStar pohybovali najvyššie v mestách a veľkomestách (17,0 %).

 

Česko Slovenská SuperStar na Markíze
(priemerný počet divákov/share)

 

12+ 795 tisíc/40,4 %
deti 4-11 40 tisíc/49,4 %
12-54 538 tisíc/44,1 %
55+ 257 tisíc/34,3 %

muži 12-54 217 tisíc/38,5 %
muži 15-24 38 tisíc/47,9 %
muži 25-34 48 tisíc/40,1 %
muži 35-44 59 tisíc/37,3 %
muži 45-54 60 tisíc/32,8 %
muži 55-64 49 tisíc/30 %
muži 65+ 41 tisíc/28,1 %

ženy 12-54 321 tisíc/49 %
ženy 15-24 53 tisíc/58,2 %
ženy 25-34 79 tisíc/51,4 %
ženy 35-44 80 tisíc/45,8 %
ženy 45-54 91 tisíc/43,8 %
ženy 55-64 84 tisíc/39,6 %
ženy 65+ 83 tisíc/36,4 %

152 tisíc/41,1 %
546 tisíc/39,9 %
97 tisíc/41,8 %

dedina 376 tisíc/40,5 %
mesto 360 tisíc/42,1 %
velkomesto 99 tisíc/37,3 %

Bratislavský kraj 94 tisíc/39,1 %
Trenčiansky kraj 67 tisíc/35,5 %
Trnavský kraj 83 tisíc/36,5 %
Nitriansky kraj 104 tisíc/38,9 %
Žilinský kraj 108 tisíc/41,8 %
Banskobystrický kraj 98 tisíc/40,7 %
Prešovský kraj 126 tisíc/47,4 %
Košický kraj 115 tisíc/41,3 %

 

Zo SuperStar ťažila Markíza aj pri predaji reklamy; inzercia v týchto blokoch patrila podľa cenníka reklamy na máj spolu s Modrým z neba a Tisíc a jednou nocou k najdrahším z celého vysielania Markízy. Stanica získala aj sponzorov – UniCredit Bank, Avon, energy drink Divas či T-Mobile. Divas využíval aj reklamný nástroj product placement – porotcovia ho pili pri pondelkových Rozhodnutiach.

Podiely SuperStar v 12-54 sa pohybovali od 22,7 % do 54,7 %. Minimum bolo spôsobené konkurenciou hokejových majstrovstiev sveta; spevácka šou im čelila tri týždne.

Predošla série federálnej SuperStar na jeseň 2009 získala trhový podiel 57 % v reklamnej cieľovke. Víťazom tej série bol Martin Chodúr. Teraz vyhral Slovák Lukáš Adamec.

You need to upgrade your Flash Player

01 - Modified: 2004-04-18 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Paládium zníži ceny katalyzátorov 02 - Modified: 2004-04-18 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Alstom získa od Paríža ďalšiu pomoc 03 - Modified: 2004-04-18 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Rekordný zisk Samsung Electronics
menuLevel = 1, menuRoute = dennik, menuAlias = dennik, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
19. apríl 2024 15:56