Česko Slovenská SuperStar sa skončila. Záverčené grandfinále videlo v nedeľu na Markíze podľa tlačovej správy 962 tisíc ľudí (podiel takmer 52 % v 12+). V Česku ho na Nove pozeralo 1,468 milióna ľudí (podiel 43,1 % v 15+). V oboch prípadoch to znamená maximum tejto série speváckej šou.
V reklamne dôležitej cieľovej skupine 12-54, na ktorú Markíza predáva reklamu, sa SuperStar vo finále tiež podarilo dosiahnuť maximum série: trhový podiel sa podľa tlačovej správy vyšplhal na 54,7 %. Najvyšší rating však nezaznamenala; rekord série si udržalo kolo Divadlo z 13. marca (679 000, rating 19,8 %, share 49,1 % v 12-54).
Výsledok grandfinále je slabší než pri predošlej sérii v roku 2009. Úplne finále vtedy sledovalo 1 milión 354 tisíc Slovákov (12+) a podiel v 12-54 dosiahol hodnotu 67,8 %.
Celkovo mal tento ročník speváckej šou trhový priemer 44,1 % v 12-54, čo je o 6,6 bodu viac ako prime-timový výkon Markízy v jarnej časti sezóny (7. až 22. týždeň). Z priemerného počtu 795 tisíc divákov boli približne dve tretiny (538 tisíc) v reklamne zaujímavom veku 12-54. Priemerný divák SuperStar mal 43 rokov.
Česko Slovenská SuperStar mala prevahu ženských diváčok: v cieľovke 12-54 ich boli bezmála tri pätiny. Z hľadiska vzdelania generovala najvyššie ratingy u stredoškolákov (17,4 %), z krajov dominoval bratislavský (18,3 %) tesne pred košickým (18,2 %). Podľa veľkostí obcí sa ratingy SuperStar pohybovali najvyššie v mestách a veľkomestách (17,0 %).
Česko Slovenská SuperStar na Markíze (priemerný počet divákov/share)
12+ 795 tisíc/40,4 % muži 12-54 217 tisíc/38,5 % ženy 12-54 321 tisíc/49 % ZŠ 152 tisíc/41,1 % dedina 376 tisíc/40,5 % Bratislavský kraj 94 tisíc/39,1 % |
Zo SuperStar ťažila Markíza aj pri predaji reklamy; inzercia v týchto blokoch patrila podľa cenníka reklamy na máj spolu s Modrým z neba a Tisíc a jednou nocou k najdrahším z celého vysielania Markízy. Stanica získala aj sponzorov – UniCredit Bank, Avon, energy drink Divas či T-Mobile. Divas využíval aj reklamný nástroj product placement – porotcovia ho pili pri pondelkových Rozhodnutiach.
Podiely SuperStar v 12-54 sa pohybovali od 22,7 % do 54,7 %. Minimum bolo spôsobené konkurenciou hokejových majstrovstiev sveta; spevácka šou im čelila tri týždne.
Predošla série federálnej SuperStar na jeseň 2009 získala trhový podiel 57 % v reklamnej cieľovke. Víťazom tej série bol Martin Chodúr. Teraz vyhral Slovák Lukáš Adamec.