StoryEditor

Prístavy Štetín a Świnoujście ponúkajú spoluprácu

11.12.2005, 23:00

Pre prístavy Štetín a Świnoujście je Slovensko oddávna jedným z najvýznamnejších obchodných partnerov. Slovenský tranzit zaujíma podstatné pozície v prekládke a už veľa rokov sa drží na stálej úrovni okolo 600 tis. ton ročne (2003 - 632 tis. ton, 2004 -- 604 tis. ton). Hlavnými nákladmi v exporte sú hutnícke výrobky zo železiarní v Košiciach a v importe ruda. V menšom množstve je zastúpená aj hromadná preprava iných tovarov.
Ak vezmeme do úvahy hospodársky potenciál Slovenska ako aj plne univerzálne obslužné možnosti v oboch prístavoch a blízkosť slovenského trhu, prekvapí, že slovenskí dopravcovia tak málo využívajú prístavy Štetín a Świnoujście ako obslužné miesta pri dovoze a vývoze tovarov. Je to o to prekvapujúcejšie, že oba štáty sú členmi Európskej únie, takže odpadá bariéra v podobe colnej hranice, ktorá by generovala výdavky, takže je možný voľný tok tranzitných tovarov. Prekvapujú aj neveľké objemy tovarov vo vzťahu Slovensko -- škandinávske štáty.
Prístav Świnoujście je tiež jedným z najvýznamnejších terminálov prievozných lodí na pobreží Baltského mora. Denne ponúka niekoľko plavieb do Švédska a Dánska a čo je dôležité sú medzi nimi aj trajekty na prepravu vlakov sa motorových vozidiel. Tento terminál je integrálnou súčasťou dopravného koridoru z juhu Európy do Škandinávie. Je najkratšou a najefektívnejšou cestou pre všetky náklady premiestňujúce sa po tejto destinácii.
Z oboch prístavov vychádzajú námorné linky do prístavov vo Veľkej Británii, západnej Afrike, Číne, Škandinávii ako aj dovozná kontejnerová linka do Hamburgu a Bremenhavenu, odkiaľ sa tovar odosiela do ktoréhokoľvek prístavu na svete.
Oba prístavy sú kontejnerovými terminálmi ako aj špeciálnymi terminálmi na prekladanie železnej rudy, uhlia, kvapalných tovarov a obilia. Bezcolné priestory umožňujú skladovanie tovarov z krajín mimo EÚ bez platenia ciel a importných poplatkov.
Prístav v Štetíne ponúka výborné kontinentálne spojenie s riečnymi prístavmi v celej Európe.
V štetínskom prístave teraz budujú nový kontejnerový terminál a logistické centrum, ktoré môžu po dokončení v roku 2007 prospieť distribúcii tovarov z oblasti Baltu na slovenský trh
a preto ponúkame spoluprácu slovenským partnerom.

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/financie-a-svetova-ekonomika, menuAlias = financie-a-svetova-ekonomika, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
04. október 2022 11:57