Podľa denníka je tiež GM údajne pripravený investovať do svojej nemeckej dcéry viac ako miliardu dolárov (703,23 milióna eur).
Karty rozdané odznova
Ak by k tomu došlo, karty pri predaji Opla by sa nielen pomiešali, ale od základu po novom aj rozdali. Podľa doterajšej pozície GM bolo vylúčené, aby po prekonaní vlastnej nesolventnosti podnik kontrolovaný štátom mohol investovať peniaze amerických daňových poplatníkov v zahraničí.
Avšak tento obrat by mohol podporiť špekulácie o tom, že GM si Opel predsa len chce ponechať. Druhou možnosťou je, že GM chce vytvoriť podmienky na to, aby sa Opel dostal do nesolventnosti.
Nesúhlas s Merkelovou
Americká AP minulý týždeň napísala, že za váhaním General Motors predať svoje stratové podnikanie v Európe spočívajú obavy, ktoré majú korene v studenej vojne: Americké technológie by sa dostali do ruských rúk.
Vlády krajín, kde má GM závody, vyslovili nespokojnosť s jednostranným prísľubom kabinetu nemeckej kancelárky Angely Merkelovej finančne pomôcť kanadsko-rakúskej Magne, ktorú Berlín v tendri o Opel favorizuje.
Krajiny sa obávajú, že v takom prípade by sa úsporné opatrenia nového vlastníka doterajšieho majetku GM v Európe podstatne viac dotkli závodov na ich území než na nemeckom.
Oplu dochádzajú peniaze
Automobilka GM sa kvôli obtiažnej finančnej situácii rozhodla Opel predať. V boji o Opel súperí kanadská spoločnosť Magna v spolupráci s ruskou bankou Sberbank a belgický finančný investor RHJ.
Nemecká vláda už sľúbila, že poskytne Oplu až 4,5 miliardy eur, ale za predpokladu, že sa jeho novým majiteľom stane skupina vedená kanadským výrobcom automobilových súčiastok Magna. Vedenie GM by malo rokovať o situáciu v Opli budúci týždeň, napísala agentúra Reuters.
Opel sa teraz drží nad vodou vďaka vládnemu preklenovaciemu úveru 1,5 miliardy eur. Podľa nemeckých činiteľov mu peniaze vydržia do januára. V Nemecku automobilka zamestnáva 25 000 ľudí, čo je zhruba polovica pracovných síl divízie GM Europe.

