Jeden a ten istý nákup vás vyjde v Hypernove o niekoľko eur lacnejšie doobeda ako poobede. Vo štvrtok predajňa ponúka zákazníkom vybraný tovar za výrazne nižšiu cenu, avšak iba do vypredania zásob. Pokiaľ ste sa vybrali na nákupy oblečenia či obuvi a budete mať šťastie, ušetriť v daný deň môžete aj niekoľko desiatok eur. Nie je totiž tajomstvom, že obchodníci na Slovensku pristúpili k ďalším "vychytávkam“ - krátkodobým jednodňovým či dokonca len niekoľkohodinovým zľavám na vybrané druhy produktov.
| Kde nájdete špeciálne akcie Hypermarkety Supermarkety Predajne s odevmi Predajne s obuvou Predajne so športovými potrebami Zdroj: HN |
Dojem dlhodobých zliav?
"Pravidelne ponúkame každú stredu 20-percentnú zľavu na celý vybraný sortiment tovaru v rámci programu "Billa - streda je skvelá“. Okrem toho ponúkame taktiež zľavy každú nedeľu v rámci Nedeľnej superceny. Tie sa dotýkajú konkrétneho vybraného druhu tovaru. Nie sú stále, môžu sa pohybovať v rozmedzí až do 70 percent,“ odpovedá na naše otázky vedenie supermarketu Billa. Hoci na systém jednodňových zliav zatiaľ nenabehla spoločnosť Coop Jednota Slovensko, ako nám potvrdil jej podpredseda Martin Katriak, do svojej ponuky ich plánujú zaradiť v čo najkratšom čase.
| Komentár HN |
| Vajíčka namiesto telenovely a drahé cestovné Zohnala si tie lacné vajíčka? Pýta sa pani Mária susedy vo vestibule, zatiaľ čo čakám na ženu. „Nie, kde mali?“ Odpovedá jej kamoška s prekvapením v hlase. „99 centov za tridsať kusov, zmeškala som kvôli nim aj tú novú mexickú telenovelu.“ Hovorí s hrdosťou v hlase prvá. |
Analytik z agentúry pre prieskum trhu Terno Ľubomír Drahovský hovorí, že jednodňové alebo niekoľkohodinové akcie sa najviac uplatňujú v maloobchode. "Do akej výšky sa zľava v týchto prípadoch vyšplhá, určuje dátum spotreby. Zväčša je to však v rozmedzí 30 až 50 percent,“ vyčísľuje a podotýka, že takéto metódy sa uplatňujú v mestách. Spotrebitelia žijúci na vidieku sa ich zväčša nedočkajú.
Napriek tomu, že krátkodobé zľavy využívala aj diskontná predajňa Kaufland, pričom s nimi mala dobré skúsenosti, je to už minulosťou. Hovorca Martin Gärtner vysvetľuje, že sa orientujú prevažne na týždňové zľavy. Podobnú stratégiu má aj líder na našom trhu Tesco Stores, ktoré "jednodňovky“ v ponuke nikdy nemalo. "Niektoré reťazce krátkodobé akcie zneužívajú, aby prostredníctvom takto zľavneného tovaru budili dojem dlhodobo znížených cien,“ upozorňuje Gärtner.
Predsezónne výpredaje
Tradične overeným ťahom, ako prilákať klientov do obchodu, sú sezónne výpredaje, hitom sa však stáva už aj predsezónne zbavovanie sa tovaru. Napríklad spoločnosť EXIsport ponúka v septembri výpredaj predovšetkým zimných športových potrieb. "Často daná ponuka pokračuje aj v mesiaci október, závisí to od celkového množstva tovaru. Ide výlučne o modely z minulých sezón, ktoré buď ostali v našej sieti po predchádzajúcej zime, alebo ostali výrobcom na skladoch po neodobratí tovaru iným predajcom. Takýto tovar sa promuje s výraznými zľavami, ktoré neraz dosahujú aj viac ako polovicu,“ dopĺňa riaditeľ predaja Vladimír Suško.