Nič na tom nezmení ani jeho zavedenie v susednom Česku. Jeho dosahy totiž naši dodávatelia nepocítia. "Sto percent našich produktov je vyvážaných pre európskych a ázijských zákazníkov. Šrotovné v Českej republike nemá žiaden vplyv na našu produkciu,“ hovorí Petra Juhásová, PR manažérka spoločnosti Getrag Ford.
Kým české šrotovné sa rozbieha, to nemecké sa končí, čo sa už teraz prejavuje na objednávkach pre záver tohto roka. "Naše výrobné kapacity sú dnes vyťažené len na 40 až 50 percent,“ povedal pre HN Ivan Polák, generálny riaditeľ Inergy Automotive Systems. Podľa jeho slov sú vyhliadky na záver tohto roka viac než nepriaznivé.
Naproti tomu, na rok 2010 sa dodávatelia dívajú s miernym optimizmom. "Momentálne vyrábame na zníženej úrovni, čo odráža súčasné požiadavky zákazníkov. Sme však presvedčení, že v roku 2010 záujem o naše produkty vzrastie,“ predpovedá Juhásová.