Tento automobil z kategórie malých netreba hľadať pod mikroskopom, aj keď názov Nissan Micra na takú myšlienku zvádza. Zaujímavý dizajn karosérie upúta v premávke na prvý pohľad a Micra doslova rozjasní aj zamračený deň. V spleti áut sa dokáže prepletať s neuveriteľnou ľahkosťou. Štýlovo tvarované svetlomety nie sú iba okrasným prvkom, ale aj navigátorom v priestore. A kto sa rozhodne pre benzínový motor s objemom 1,4 litra, získa ozajstné žihadlo. Veď z pokoja na stovku zrýchli Micra s mechanickou prevodovkou za 12 sekúnd.
Litrový motor. Importér nám poskytol na testovanie Micru s litrovým agregátom, takže tam už nebolo zrýchlenie také razantné. Napriek tomu ani menej skúsený vodič nemá v hustej premávke problémy. Vďaka ABS a EBD (rozdelenie brzdnej sily) sa dajú bezpečne zvládať i kolízne situácie. Zvlášť pre ženy je to ideálny dopravný prostriedok s malými vonkajšími rozmermi (3,7 x 1,7 x 1,5 m). Vďaka rázvoru 2,4 m -- pričom predné i zadné kolesá sú úplne v rohoch karosérie -- sa podvozok na ceste správa mimoriadne stabilne a skúsený vodič si môže dovoliť toľko, ako keby šoféroval motokáru. Motor má variabilné časovanie ventilov.
Dizajn plný oblúkov. Na veselý imidž auta nadväzuje v rovnako veselom štýle aj vnútrajšok, do ktorého sa pohodlne nasadá. V súlade s celkovým dizajnom sú lakťové opierky zahnuté do oblúka, v nich sú integrované tlačidlá elektrického ovládania okien. Na prístrojovom paneli dizajnéri uplatnili niekoľko netradičných nápadov, ktoré si jednoducho treba pozrieť. V pôsobivom interiéri, štedrom na priestor, je dostatok miesta pre štyroch pasažierov. Zadné sedadlá sú posuvné a volant výškovo nastaviteľný.
Hra so svetlom. Vtipne sú riešené niektoré detaily v interiéri. Napríklad otvory na poháre vo výklopnej stredovej konzole (vpredu i vzadu) alebo osvetlenie interiéru. Vpravo od stredovej konzoly je zasúvateľný vešiačik. V strope sa mení tok svetla pomocou otočnej ružice, takže k dispozícii je striedavo bodové svetlo k vodičovi alebo spolujazdcovi, prípadne je osvetlený celý interiér. Bezpečnostné pásy sú výškovo nastaviteľné. Opierky hlavy na zadných sedadlách sú úplne zasúvateľné, takže neobmedzujú výhľad za vozidlo, ak sedadlá nie sú obsadené. Veľké sklá Micry prispievajú k veľmi dobrému výhľadu všetkými smermi.
Klimatizácia zadarmo. Bonbónikom je klimatizácia v cene základného modelu. To je v tomto segmente ojedinelé, rovnako ako zásuvka na 12 V. Prekvapilo nás však iba jednoduché rovné sedadlo a vzhľadom na celkové vybavenie by sme prijali aj elektrické ovládanie zrkadiel namiesto mechanického. Na pravej clone chýbalo zrkadlo, z čoho usudzujeme, že zrejme sa počíta s tým, že ženy sedia za volantom, kde toto zrkadielko majú. Nevšedné a veľmi užitočné je samočinné zapnutie zadného stierača po zaradení spiatočky, pravda, len ak sú v činnosti predné stierače.
Detaily na záver. Otočné spínače ventilácie, ovládanie rádia i rýchlostná páka sú z imitovanej slonoviny. Kým sa nezohreje motor na prevádzkovú teplotu, svieti belasá kontrolka, v prípade jeho prehriatia varuje vodiča červená. Nočné osvetlenie prístrojov svojou pestrosťou navodzuje optimistickú náladu. Vedľa páčky ručnej brzdy je tlačidlo centrálneho zamykania dverí. Celkovo hodnotíme nový Nissan Micra ako ihravé autíčko s maximálnym vybavením a zvlášť oceňujeme jeho obratnosť.
KONKURENTI
Všetci traja konkurenti v segmente B majú variabilné časovanie ventilov a, pochopiteľne, výborný obrysový priemer otáčania (Micra = 9,2 m). Nissan a Toyota majú navlas rovnaké výkonové parametre, Corsa im mierne nestačí, zato je o nejaké desatinky úspornejšia. Micra patrí na špicu svojím vybavením v základnej verzii. Ponukou klimatizácie zdarma oslovila pred prvými horúčavami niekoľko zákazníkov. Čo sa týka zrýchlenia, najlepší je Yaris, ale ani tu nie sú medzi triom konkurentov veľké rozdiely.
Porovnanie s konkurenciou
Nissan Micra 1,0 Visia Opel Corsa 1,0 Cosmo Easy Toyota Yaris 1,0 VVT-i Terra Power
Motor -- benzínový 4-valec, predný pohon 4-valec, pp 4-valec, pp
Objem, cm3 998 973 998
Výkon, kW (k) 48/65 43/58 48/65
Krútiaci moment, Nm 90 85 90
Max. rýchlosť, km/h 154 156 155
Zrýchlenie 0 -- 100 km, s 15,7 16,0 13,6
Spotreba, l/100 km 7,1 -- 5,1 -- 5,8 6,5 -- 4,7 -- 5,3 6,8 -- 4,9 -- 5,6
Cena s DPH (v tis. Sk) od 419 413 399
StoryEditor
