StoryEditor

Slovenské firmy vyrazili do sveta. A darí sa im

11.09.2009, 00:00
Dostať sa na špičku svetového biznisu a úspešne súperiť s nadnárodnými korporátmi nie je ľahké. Najmä, keď ste šéfom malej firmy zo Slovenska.

Našu krajinu si ešte prednedávnom mýlili so Slovinskom či časťou Ruska, a renomé našich podnikateľov v zahraničí tomu zodpovedalo. O tom, ako sa situácia zmenila, sa presvedčíte v mimoriadnom projekte HN Made in Slovakia.

Dnes sa môže Slovensko pochváliť tým, že sa jeho produkty predávajú na všetkých kontinentoch okrem Antarktídy. Antivírusový softvér slovenskej spoločnosti Eset má deväťdesiat miliónov používateľov. Na športových kajakoch značky Vajda jazdí svetová vodácka špička a sudy z Hontianskych Tesárov nájdete v najznámejších svetových vinárskych pivniciach. Dôvera v slovenské produkty vo svete rastie. "Dnes je už situácia lepšia. Zákazníci sa už naučili, že zo Slovenska dostanú kvalitné produkty či služby,“ vysvetľuje Ján Hrabovský, riaditeľ spoločnosti na výrobu ultraľahkých lietadiel odborníkmi považovaných vo svojej triede za jedny z najlepších na svete. Práve kvalita je to, čím dokážu slovenskí exportéri aj v boji so svetovou špičkou presvedčiť.

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/tema-hn, menuAlias = tema-hn, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
12. november 2025 18:39