StoryEditor

Jubilejný ročník veľtrhu SALIMA 2006

16.08.2005, 00:00

Na brnianskom výstavisku v dňoch 7. -- 10. 3. 2006 oslávi medzinárodný potravinársky veľtrh SALIMA už svoje 25. výročie. Za obdobie svojej existencie sa SALIMA stala najväčším a najvýznamnejším špecializovaným veľtrhom vo svojom odbore v krajinách strednej a východnej Európy. SALIMA predstavuje kompletnú prezentáciu výrobkov a služieb z oblasti potravinárskeho a nápojového priemyslu vrátane potravinárskych strojov, technológií a obalových prostriedkov. Pojem SALIMA sa stal zároveň aj názvom celého komplexu Medzinárodných potravinárskych veľtrhov, svojím menom teda zastrešuje všetky súvisiace veľtrhy -- SALIMA, MBK, INTECO, VINEX.

SALIMA -- jednotka v strednej a vo východnej Európe
SALIMA -- medzinárodné potravinárske veľtrhy majú vysokú medzinárodnú účasť vystavovateľov a návštevníkov a sú tradičným miestom stretnutí medzi Východom a Západom. Tuzemskí a zahraniční vystavovatelia majú skvelú možnosť prezentovať sa pred širokým spektrom návštevníkov, ktorí na brnianske veľtrhy smerujú predovšetkým zo strednej a z východnej Európy: Slovenska, Ruska, Maďarska, Poľska, Pobaltska, Bulharska a krajín bývalej Juhoslávie.

MBK -- veľtrh odborov s exportným potenciálom
Mlynársky, pekársky a cukrársky odbor vo svete bývajú spravidla prezentované formou samostatných veľtrhov. Rovnako je to s brnianskym MBK, ktorý sa termínovo začleňuje do reťazca hlavných európskych pekárskych veľtrhov EUROPAIN Paríž a IBA Düsseldorf. Variabilita ponuky českého trhu sa v tomto sektore za posledných 15 rokov podstatne zvýšila, avšak v porovnaní so západnou Európou naďalej existuje priestor pre rast. Produktové skupiny sa rozširujú okrem iného o špeciálne druhy pečiva ako diapečivo či biopečivo. Relatívne nízke ceny dávajú českým producentom dobrú exportnú príležitosť. Do odborovej štruktúry veľtrhu MBK patria mlynské, pekárske a cukrárske výrobky, prísady, stroje a zariadenie pre mlyny, pekárne a cukrársku výrobu.

INTECO -- všetko pre obchod a gastronómiu
Gastronomický trh nových členských štátov EÚ rastie (v Českej republike medziročne takmer o 7 %) a spolu s ním stúpajú aj nároky na kvalitu poskytovaných služieb. Trendom je výkonnejšie a technicky vyspelejšie zariadenie kuchynských prevádzok, moderná technológia spracovania pokrmov, vysoká úroveň hygieny, kvalitnejšie vybavenie a servis. Potenciál ďalšieho rastu sa zistil očakávaným rozvojom cestovného ruchu a zvyšovaním domáceho dopytu po službách verejného stravovania. INTECO 2006 nadviaže nielen na predchádzajúci ročník, ale tiež na 2. medzinárodný veľtrh gastronómie, hotelových služieb a verejného stravovania G + H, ktorý sa v Brne uskutočnil 1. -- 3. 3. 2005 za účasti 153 firiem zo 6 krajín a 8 113 odborných návštevníkov. K hlavným odborom veľtrhu INTECO patrí zariadenie a vybavenie do malo- a veľkoobchodov, hotelov, reštaurácií, klimatizačná a zabezpečovacia technika, prostriedky na upratovanie a údržbu.

Vo víne je budúcnosť
Dôležitou súčasťou potravinárskych veľtrhov bude aj 12. ročník medzinárodného vinárskeho veľtrhu VINEX. Počas jedenástich rokov svojej existencie si veľtrh VINEX získal pevnú pozíciu nielen medzi vinármi z Českej republiky. Už sa bežne stretávame s vinármi rakúskymi, s vínami z Argentíny, Španielska, Čile, Austrálie a mnohých ďalších krajín. Uplynulé ročníky veľtrhu dokumentovali dobrú perspektívu moravských a českých výrobcov vína pri presadení tuzemských špičkových značiek v zahraničí. Spotreba vín v ČR už niekoľko rokov významne rastie, a to aj na úkor ostatných druhov alkoholických nápojov. Česká republika tak môže prezentovať koncepciu trhu s vínom zameranú na zemepisný pôvod a etnologické metódy. Návštevník veľtrhu potom má možnosť kontaktovať vystavovateľov, ktorých vína sú pre dané oblasti typické.
Veľtrh VINEX sú tiež súťaže, degustácie a aukcie usporadúvané v rámci sprievodného programu. K najvýznamnejším patrí Grand Prix VINEX, kde odborníci hodnotia stovky prihlásených vzoriek vín z mnohých krajín.

Projekt TRENDY 2006

Zmeny stravovacích návykov v priemyselne vyspelých krajinách v uplynulých desaťročiach sú príčinou súčasného stavu -- obezity obyvateľstva. Niektorí odborníci hovoria dokonca o jej pandémii. Mnoho výrobcov napriek tomu prichádza v poslednom období s inovatívnymi výrobkami v oblasti zdravej výživy. Rovnako tak Európska komisia a vlády niektorých európskych krajín pripravujú akčné plány boja s obezitou svojho obyvateľstva. Objavujú sa už konkrétne snahy o podchytenie problému u detí školského veku -- napríklad v britskom Kensingtone nakupujú školské jedálne suroviny výhradne z miestnych ekologických fariem.
Veľtrh SALIMA si v rámci sprievodného programu dal za cieľ usporiadať súťažnú prehliadku výrobkov zdravého a moderného štýlu stravovania TRENDY 2006. Prehliadka predstaví najnovšie výrobky zdravej výživy, nové tendencie v potravinárskej výrobe a nápojoch, moderné trendy v stravovaní a ich úzke spojenie so zdravým životným štýlom. Poslaním projektu TRENDY 2006 je najmä osveta a prezentácia odborným aj laickým návštevníkom veľtrhu. Predstavenie noviniek, ktoré sa zavádzajú na trh, možnosť porovnania jednotlivých produktov a šancu získať detailné informácie, napríklad o nutričných hodnotách potravín. Svoj záujem o účasť v súťažnej prehliadke TRENDY 2006 prejavili už niektoré nadnárodné koncerny, ale rovnako tak aj rad drobných potravinárskych firiem. Zdá sa teda, že na poli zdravej výživy sa máme na veľtrhu SALIMA na čo tešiť.

01 - Modified: 2003-01-20 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Borža ostane v Košiciach
menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
20. apríl 2024 01:56