StoryEditor

Podnikanie prenášame cez hranice

20.04.2007, 00:00
Prečo prichádza ABN AMRO na Slovensko oproti iným bankám pomerne neskoro?

Prečo prichádza ABN AMRO na Slovensko oproti iným bankám pomerne neskoro?
-- Už veľmi dobre chápeme obchodné príležitosti na Slovensku. Aj naši klienti nám naznačovali, že by bolo dobre byť prítomní aj na Slovensku, naša prítomnosť v Česku im nestačila. Vašej krajine rozumieme, počúvame našich zákazníkov, a preto sme sa rozhodli založiť našu pobočku na Slovensku.
Som mimoriadne rád, že po dlhom uvažovaní o pobočke na Slovensku sme ju otvorili. Som presvedčený, že to bude mať pozitívne účinky na aktivity našej banky v regióne.

Neskorší príchod na náš trh zákonite vyžaduje konkurenčné výhody, ktorými sa na trhu možno presadiť. Ktoré by to mali byť?
-- Prvou je naša sieť. To znamená, že väčšina zahraničných klientov, ktorí na Slovensku už majú svoju banku, sú niekde v zahraničí našimi zákazníkmi. Keď sa porovnáme s miestnymi i so zahraničnými bankami, vieme, že konkurenčná výhoda sú naše skúsenosti z iných krajín. Keďže máme skúsenosti s domácimi a so zahraničnými klientmi a trhmi, vieme pomôcť slovenským podnikateľom, aby sme ich podnikanie preniesli cez hranice krajiny -- vieme im umožniť prístup, povedzme, na nemecký, holandský, ale i ázijský trh. V mnohých prípadoch sa odlišujeme od našich konkurentov tým, že pre nás je ústredným bodom zákazník. Naše produkty predávame zákazníkom v tom momente, keď sme presvedčení, že s nimi vieme vybudovať nejaký vzťah. Nechceme ostať len pri predaji produktu.

Bude banka na Slovensku budovať aj sieť pobočiek pre retail?
-- V tomto regióne v niektorých krajinách máme túto oblasť rozvinutú, napríklad v Rumunsku. Tam sme v retaili veľmi úspešní, lebo tomu predchádzal úspech s korporátnymi klientmi. Naše aktivity chceme rozšíriť za líniu korporátnych a inštitucionálnych klientov aj tu. To však urobíme až vtedy, keď budeme presvedčení, že vieme vybudovať a udržať poprednú pozíciu. Aby som to zhrnul: nevylučujeme pobočkovú sieť, ale v blízkej budúcnosti ju nemáme v pláne.

Vaša banka sa v zahraničí angažuje aj vo verejnom sektore. Čo ponúkne na Slovensku?
-- Angažujeme sa v PPP -- vo verejno-súkromnom partnerstve, získali sme značné skúsenosti. Ak sa nám v tejto oblasti ukáže príležitosť na Slovensku, určite ju využijeme.

ABN AMRO vyhlasuje za jednu zo svojich hodnôt trvale udržateľný rozvoj. Ako môže banka cielene pôsobiť v tejto oblasti?
-- Naša banka pridáva k trvale udržateľnému rozvoju vysokú pridanú hodnotu, každoročne o tom vydávame osobitnú správu. Máme rozsiahle mikrofinancovanie v Indii. Viacero programov na podporu charitatívnych organizácií je v Brazílii a Spojených štátoch. Pritom tieto aktivity nielen financujeme, ale pokúšame sa do aktivít zapájať aj našich zamestnancov.
Ale pri financovaní takýchto projektov sme veľmi obozretní, zisťujeme, či sú v súlade s našimi zámermi financovania trvalo udržateľného rozvoja. Každú aktivitu v životnom prostredí kontrolujeme, či je v súlade so štandardmi našej banky.

V prvom štvrťroku banka zaznamenala 30-percentný medziročný rast zisku. To je pozoruhodné. Čomu za to banka vďačí, je to dôsledok nejakých zmien?
-- Detailné finančné výsledky budeme publikovať až koncom tohto mesiaca.

ABN AMRO má 26. apríla valné zhromaždenie, kde sa má urobiť veľké rozhodnutie. Možností je viac -- fúzia, predaj, predaj po častiach a ďalšie. Ku ktorému variantu sa prikláňate vy?
-- Táto otázka nepatrí mne, ale náleží ústrediu v Amsterdame.

menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
20. apríl 2024 00:31