Vhodné učebnice a materiály však chýbajú. Napriek tomu, že Štátny vzdelávací program už predtým zaviedol výučbu prierezových tém, školy stále trpia chronickým nedostatkom vhodných vzdelávacích materiálov pre tento typ výučby. Vyplýva to z anonymného prieskumu medzi učiteľmi, ktorý prednedávnom uskutočnila nezisková organizácia Edulab. Takmer štvrtina učiteľov, prevažne zo základných škôl, v prieskume uviedla, že nemá k dispozícii vôbec žiadne. Ďalších 62 percent učiteľov nimi čiastočne disponuje, ale privítalo by ich oveľa viac. Iba 16 percent učiteľov v prieskume uviedlo, že ich má dostatok.
Z prieskumu vyplynulo, že učitelia považujú za najdôležitejšie prierezové témy environmentálnu výchovu, finančnú gramotnosť, ako aj osobnostný a sociálny rozvoj. Aká je však situácia? „Na slovenských školách je takmer všetko zaškatuľkované do príslušnej 45 minútovej vyučovacej hodiny. Lenže svet okolo nás je štruktúrovaný úplne inak a tomu treba prispôsobiť aj výučbu. Z perspektívy učiteľa je však potrebné najskôr vyriešiť základný problém - kvalitné vzdelávacie materiály,“ hovorí Ján Machaj, riaditeľ EDULAB-u. Ak by však učitelia mali k dispozícii kvalitné vzdelávacie materiály na vyučovanie prierezových tém, výrazne by to prispelo k zvýšeniu atraktivity tohto typu výučby.