StoryEditor

Asistenčné služby pribalené k poisteniu

31.01.2006, 23:00

K cestovnému poisteniu sa viažu aj asistenčné služby, ktoré vám pomôžu v prípade núdze. Ak v zahraničí napríklad ochoriete, asistenčná služba vám odporučí niektoré lokálne zdravotnícke zariadenie, ale aj priamo lekára. Dokonca zabezpečí aj prepravu na ošetrenie či odvoz na Slovensko. Ak treba, zorganizuje príchod lekára -- špecialistu alebo konzultácie miestnych zdravotníkov so slovenským lekárom. Informuje aj rodinu chorého. Súčasťou jej služieb môže byť aj zabezpečenie tlmočníka, advokáta či zaplatenie súdnej kaucie. Pri strate dokladov môže doručiť náhradné. Každá z poisťovní, ktorá ponúka cestovné poistenie, spolupracuje s niektorou asistenčnou službou. Ich spoločným znakom je nepretržitá prevádzka 24 hodín denne. Pred tým, než podpíšete poistnú zmluvu, by ste sa však mali informovať, aké konkrétne asistenčné služby sa viažu k vašej cestovnej poistke.
Ako fungujú asistenčné služby v praxi? Ak sa pri lyžovačke zraníte, je najlepšie čo najskôr vytočiť číslo asistenčnej služby, ktorá vám poskytne všetky podrobné informácie. "Napríklad, kde sa nachádza najbližšie zdravotnícke zariadenie, či za ošetrenie budete platiť v hotovosti alebo platba prebehne priamo medzi poisťovňou a zdravotníckym zariadením, aké doklady si v prípade hotovostnej platby máte vyžiadať od lekára v zahraničí a podobne," hovorí riaditeľ odboru marketingu ČSOB Poisťovne Radovan Kohút. Ak máte po ruke lokálne telefónne číslo v mieste, kde sa nachádzate (teda číslo do hotela, verejného telefónneho automatu, recepcie nemocnice) je lepšie, ak asistenčnú službu požiadate, aby vás kontaktovala spätne. Ušetríte na telefónnom účte. Určite platí, že tamojšiemu lekárovi by ste sa mali preukázať poistkou alebo poistnou kartičkou. Účet za ošetrenie zašle lekár asistenčnej spoločnosti poisťovne, ktorá účty preplatí. "Ak by predsa len klient musel uhradiť účty za drobné ošetreniu (ide o sumy zhruba 50 až 100 eur) alebo za lieky v hotovosti, poisťovňa preplatí klientovi tieto výdavky po návrate domov zhruba do desiatich pracovných dní od predloženia dokladov. V tomto prípade by klienti v zahraničí nemali zabudnúť na vyžiadanie originálu lekárskej správy, kde by mala byť vyznačená diagnóza a originál dokladu o zaplatení," odporúča hovorkyňa Union poisťovne Drahomíra Juríková.

menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
20. apríl 2024 16:19