StoryEditor

Kreatívci majú občas blízko k cirkusu

Súťaž je za nami, ale okrem vzruchu priniesla aj kritické slovo.

LEN JEDNU Z PIATICH NOMINÁCIÍ na shortliste sa podarilo premeniť na Bronzový klinec agentúre Mayer/McCann Erickson. Vlada Kureka a Petra Hrevuša sme pristihli vo chvíli, keď im odovzdávala ocenenie do bronzova „opálená“ hosteska.

Svet veselých preoblečení, žonglérskeho, kúzelníckeho a akrobatického umenia tento rok prichýlil vo svojom narýchlo a na jeden večer rozbalenom šapitó copywriterov, kreatívcov, šéfov reklamných agentúr, ale aj "obyčajných" divákov na 13. ročníku odovzdávania ocenení Zlatý klinec za najlepšiu reklamu.

OKREM ÚRODY KLINCOV je agentúra Istropolitana D´Arcy bohatšia aj o cenu Filip pre najlepšieho kreatívca. Stal sa ním Peter Darovec. Práve prednáša ďakovnú reč inšpirovanú podkladmi z internetu. NÁMA REKLAMA NA KEČUP z dielne agentúry MUW Saatchi & Saatchi zaimponovala porote a tvorcom vyniesla Zlatý klinec. Katarína Kurečková zo spomínanej agentúry vyšla na pódium s kolegom preberať iné jagavé klince.

Už pútače upozorňovali, že na Rožňavskej ulici v Bratislave sa má rozbaliť v jeden z aprílových večerov Cirkus kvôli reklame. Tak to bolo aj v skutočnosti. Napätie medzi vyhlasovaním víťazov v jednotlivých kategóriách zmierňoval moderátorskými v(ý)stupmi zabávač a televízny rosničkár Juraj Mokrý. Dokonale nahradil vlaňajšiu moderátorskú dvojicu Adelu a Sajfu. Okrem neho sa o odľahčenie postarali takmer nahé - čo všetko si ešte reklama môže dovoliť? - len do zlatej, striebornej a bronzovej farby odeté hostesky (pruh látky cez boky už bol skoro zbytočný), ktoré odovzdávali "klince" vo farbe svojho tela. A s nevinným úsmevom privádzali do rozpakov niektorých ocenených.

MODERÁTOR VEČERA Juraj Mokrý sa takto vžíval do svojej roly cirkusáka, kombinovanej s prevtelením do postavy Charlieho Chaplina.

Ale rovnako sa v programe snažili - ťažko povedať, či efektívnejšie - zaujať aj ďalší. Odvážlivec približujúci pravú podobu tibetskej levitácie, žonglujúci a strieľajúci kovboj, divoké ženské šelmy či dvaja mladí muži, efektne sa zamotávajúci nad javiskom do stúh. No zaujal ešte ktosi. Šéf tohtoročnej poroty Martin Charvát z pražskej reklamnej agentúry Mark BBDO. Sotva niekomu ušlo, keď vyhlásil, že Česko a Slovensko sú si okrem iného podobné aj v tom, že majú síce dosť veľa dobrej, ale momentálne málo skvelej reklamy.
K Zlatému klincu, reklamnej udalosti roka, sa ešte krátko vraciame fotoriportom nášho fotografa Samuela Vanka.

K NAJÚSPEŠNEJŠÍM AGENTÚRAM 13. ročníka súťaže rozhodne patrila agentúra Vaculik Advertising. Po ocenenie si niekoľkokrát prišiel Milan Hladký s ďalšími ľuďmi z agentúry.

01 - Modified: 2003-05-15 10:49:28 - Feat.: 0 - Title: Dôchodková reforma je kľúčová pre budúci hospodársky rozvoj
menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
19. apríl 2024 05:19