1. Neperspektívni klienti
Častým problémom býva to, že sa živnostníci nevedia zbaviť zlých klientov. Nechcú spochybňovať pravidlo: Náš zákazník, náš pán. Snažiť sa o zákazníka, ktorého zjavne nič neuspokojí, je veľkou chybou. Najmä vtedy, ak klient požaduje Ferrari, avšak chce alebo môže zaplatiť len za bicykel. Alarmujúce je aj to, keď sa zákazníci pokúšajú nadiktovať všetky podmienky a nepočúvajú žiadne odborné rady. Práve preto je lepšie zbaviť sa problémového klienta, samozrejme, slušne a čo najskôr. Takto získa podnikateľ viac priestoru pre dobrých klientov.
2. Plánovanie termínov
Nenakladajte na seba viac povinností, ako dokážete zvládnuť. Nie je správne, ak pracujete na troch projektoch a ďalšie štyri čakajú v rade. A vy každé ráno zavoláte štyrom čakajúcim klientom, aby ešte chvíľu počkali, lebo nestíhate. Prijímajte len toľko zákaziek, koľko zvládate zastrešiť. Bezpečnejšie je hneď na začiatku oznámiť, že momentálne nemôžete zákazku prijať, a určiť najbližší možný termín. Uvidíte, že i napriek počiatočnej urgencii veľa zákazníkov počká, alebo sa po hľadaní inde opätovne ozve.
3. Klasický zamestnanec
Živnostníci pracujú veľa hodín denne. Vedie ich k tomu aj vášeň z podnikania. Avšak aj to by malo mať rozumnú hranicu. Ak dennodenne nadčasujete, dostávate sa do trvalého stresu. Zaveďte si dochádzkový systém a začnite kontrolovať svoj denný režim. Na každý deň si určite toľko úloh, koľko sa dá v naplánovanom pracovnom čase reálne stihnúť.
4. Profesionálny posun
Dôležitý je pro...
Zostáva vám 85% na dočítanie.