StoryEditor

Pracovné úlohy si plánujte deň vopred

27.01.2010, 23:00

Pracovný plán si nevytvárajte hneď ráno po príchode do práce. Ale večer predtým než z nej odídete. Určite vám to zaberie iba pár minút. Vtedy ešte stále máte nastavený mozog na pracovnú vlnu. Na druhý deň ráno by vám to zabralo zbytočne veľa času práve v období, keď sa už musíte sústrediť na aktuálne úlohy.

Zvyk a disciplína
Aj skvele vypracovaný plán zlyhá, ak nebudete disciplinovaní. "Naučte sa preto byť dôslední. Keď na záver dňa uvidíte, že sa vám podaril zoznam úloh či harmonogram splniť, posilní to vašu dôveru v schopnosť zvládať úlohy. Zároveň, ak budete mať prehľad v tom, čo vás čaká, budete mať možnosť lepšie kontrolovať pracovný stres," upozorňuje Alena Marčišinová, HR Generalista - senior z Tatra banky.

Manažér pre externú a internú komunikáciu Slovanet Roman Greguš vidí ako jeden z tlmičov pracovnej efektivity vlastnú snahu vyjsť všetkým v ústrety, vyhovieť všetkým zadaným požiadavkám či prosbám. S cieľom priblížiť sa k optimálnemu využívaniu pracovného času sa však vždy snaží o dôslednejšie rozlišovanie vecí dôležitých a naliehavých. Uprednostniť treba tie dôležité.

Počas dňa je psychologicky dôležitý moment, ak si postupne zaškrtávate splnené úlohy. Brzdou nielen sebe môžete byť aj vtedy, ak nedostatočne pochopíte zadanie úlohy. Ostatných, najmä nadriadeného, oberiete o čas tým, že vám budú musieť všetko vysvetľovať ešte raz.

Spätná kontrola
Na konci každého týždňa vám pomôže, ak po sebe obrazne poupratujete. Skrátka, prehodnotíte svoj týždeň. Všetko čo sa vám podarilo a, naopak, nepodarilo splniť. Aj v tomto spôsobe sebakontroly môže nastať zmätok. Preto si na tento účel zaveďte iba jeden diár.

menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
23. apríl 2024 13:46