StoryEditor

Sťažnostiam môže zabrániť kvalita

16.04.2004, 00:00
Lekári v SR urobia denne takmer štvrť milióna vyšetrení a ošetrení pacientov, čo ročne to znamená až 90 miliónov vyšetrení. Vyplýva to zo zistení Slovenskej lekárskej komory (SLK). Štyridsaťsedem opodstatnených sťažností za rok 2003, ktoré nedávno verejnosti predstavilo ministerstvo zdravotníctva, teda podľa SLK nepredstavuje ani jedno percento.

Lekári v SR urobia denne takmer štvrť milióna vyšetrení a ošetrení pacientov. To ročne znamená až 90 miliónov vyšetrení. Vyplýva to zo zistení Slovenskej lekárskej komory (SLK). Štyridsaťsedem opodstatnených sťažností za rok 2003, ktoré nedávno verejnosti predstavilo ministerstvo zdravotníctva, teda podľa SLK nepredstavuje ani jedno percento a informáciu ministerstva, že sťažností pacientov na lekárov pribúda geometrickým radom, pokladá za účelovú. Podľa jej prezidenta Milana Dragulu v súčasnosti nikto v SR presne nevie, koľko takých sťažností existuje, ani čo bolo ich príčinou. Pretože aj ministerstvo uvádza, že najviac sťažností bolo na poplatky za služby, treba podľa SLK za zvýšením počtu sťažností vidieť fakt, že pre vyberanie poplatkov sa nestanovili jasné a jednoznačné pravidlá. Navyše, sťažnosti v zdravotníctve neznamenajú len sťažnosti na lekárov. SLK sa však napriek tomu usiluje presvedčiť svojich členov o nevyhnutnosti zavedenia systémov kvality a ISO noriem. Už snaha získať certifikát, že zariadenie poskytuje zdravotnú starostlivosť na vysokej kvalitatívnej úrovni, totiž podľa Dragulu núti jeho pracovníkov k väčšej zodpovednosti.

menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
19. apríl 2024 21:36