22.08.2014, 12:00

Čo stojí firmy najviac peňazí? Znudení zamestnanci

Angažovanosť ľudí, ktorí v podniku pracujú, je rozhodujúca pre úspech každej spoločnosti. Inak sú straty vysoké.

Keď odborníci v oblasti ľudských zdrojov skúmali podnikovú kultúru, zistili, že je potrebná istá miera voľnosti na pracovisku. Ak ju nemajú, je to fenomén, ktorý znižuje produktivitu, a tým aj finančnú efektivitu a zisk. Nedávna správa agentúry ADP hovorí, že keď sa pracovníci nudia, sú nespokojní alebo ich nenapĺňa ich práca, každý takýto zamestnanec môže predstavovať viac ako 2000 dolárov ročných strát. Alarmujúce pritom je, že len 30 % zamestnancov v nedávnom prieskume Gallupovho ústavu povedalo, že sa cítia naozaj angažovaní a šťastní v práci, ktorú robia. Menej ako polovica (49 %) zamestnancov povedali, že ich manažéri vytvárajú prostredie tlaku na neprirodzene vysoký výkon.

Ako vznikajú straty

Ak nemotivovaní zamestnanci z firmy odídu, náklady na školenie nových často predstavujú 48 % až 61 % z platu na pozícii, ktorú tí starí opustili. Niet sa teda čo diviť, že firmy radšej vopred hľadajú spôsob, ako motivovanosť zlepšiť a vyhnúť sa týmto stratám. Niektoré sa snažia prehodnocovať svoje spôsoby motivovania zamestnancov. „Dlhodobý úspech každej organizácie závisí od osobnostného a profesionálneho rastu ľudí, ktorí pre ňu pracujú,“ hovorí Steven Glaser, generálny riaditeľ Information Control Company (ICC). Keď nadriadený vidí dôvod na povýšenie a uznanie, mal by to urobiť, pretože potom sa zamestnanci stávajú ešte viac oddanými svojmu zamestnávateľovi, cítia sa ocenení a majú väčšie nadšenie pre svoju prácu. Tu je zopár spôsobov, ako zvýšiť efektivitu zamestnancov a zabrániť ich profesionálnemu vyhoreniu.

Dostatok príležitosti pre profesionálny rast

Každý pracovník chce byť rešpektovaný a odmeňovaný, keď si to zaslúži. Prostredie by sa malo niesť v duchu otvorenosti, úprimnosti a citlivosti k potrebám zamestnancov. Keď zamestnávateľ vytvára svojim ľuďom príležitosti učiť sa a zdokonaľovať, je to pre jeho firmu tá najlepšia investícia.

Zvážte, či je kultúra a politika vašej spoločnosti dostatočne otvorená. Ak dostane zamestnanec dobrý nápad, treba mu poskytnúť podporu a brať ho vážne bez ohľadu na stupeň, na ktorom vo firme je. Budú sa tak cítiť slobodní a následkom bude väčšia kreativita a viac dobrých nápadov.

Šéfovi nestačí dobrý životopis

Dbajte na tímovú spoluprácu a kvalitné vedenie. Zamestnanci potrebujú mať pocit istoty a musia sa vedieť na svojho šéfa spoľahnúť. Zároveň im však musí byť umožnené dávať „vlastnú tvár“ projektom, na ktorých pracujú.

Ak hľadáte nového manažéra alebo riaditeľa, dbajte na to, aby sa vybraný kandidát hodil nielen profesionálnym profilom, ale aj pohľadom na spôsob práce, teda aby zapadol do vašej firemnej kultúry. Je to prinajmenšom rovnako dôležité, ako jeho pracovné skúsenosti.

Zdroj: mashable.com
Snímka: femside.com

Súvisiace články

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.