23.09.2014, 00:05

Slovenský klient je stále konzervatívny

Na Slovensku asi polovica ľudí, ktorí by mohli využívať privátne bankovníctvo, tieto služby nevyužíva.

Začnime priamo – kde sa slovenské privátne bankovníctvo nachádza dnes?

Stále je to oblasť, ktorá nie je úplne rozvinutá. Neexistuje tu zatiaľ dostatočné povedomie – bankový klient si nevie povedať ,áno, už by som mohol využívať služby privátneho bankovníctva. Veľa klientov stále zostáva pri univerzálnych službách a sú s nimi viac-menej spokojní. Je to spôsobené práve tým, že im chýbajú informácie, že môžu žiadať od banky omnoho viac.

 

To znamená – koľkí z tých, ktorí „majú“ na private banking, ho reálne využívajú?

Trh privátneho bankovníctva je veľmi ťažké odhadnúť, keďže neexistujú nejaké kumulatívne dáta. Sú však dostupné štatistiky, podľa ktorých sa môžeme orientovať. Posledná štatistika, ktorú máme k dispozícii, odhadla zhruba 45-percentnú obsadenosť trhu. To znamená, že zhruba 55 percent potenciálnych klientov privátneho bankovníctva stále využíva iba štandardné retailové bankové služby. Priestor na rast je

Nenechajte sa obmedzovať.

Tento článok je exkluzívnym obsahom Hospodárskych novín. Pokiaľ chcete získať neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu hnonline.sk, predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov.

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.