07.09.2014, 14:02

Chcete zlepšiť úspech vášho produktu? Vymyslite mu príbeh

Tričká, tričká, tričká. Ak chcete, aby si zákazník vybral práve to, ktoré predávate vy, vymyslite mu zaujímavý príbeh a hneď bude vytŕčať z radu.

Tri generácie walského mestečka Cardigan vyrábalo džínsy. Týždenne vypordukovali 35-tisíc kusov. Jedného dňa však fabriku zatvorili a džínsový umelci viac nemohli vytvárať svoje diela.

Jedoducho už neexistovala cesta, ako by títo ľudia mohli robiť to, čo vedia najlepšie, teda až do momentu kým ich znovu neobjavil Hiut Denim.

Teraz v spoločnosti "veľkého šéfa" vyrábajú zopár kusov, tohto trendového oblečenia každý deň. Každé džínsy majú unikátne číslo a záznamník, do ktorého sa môže každý vlastník modrých nohavíc zragistrovať online. Sem potom každí môže zapisovať spomienky, ktoré sa spájajú práve s nosením tých džínsov.

Huit rozpráva tento príbeh o produkte každému, kto si chce rifle kúpiť. Má to však aj iný rozmer, ekologický - dávajú svojím zákazníkom návod ako konzumovať menej. Rifle so spomienkami majú totiž minulosť a vám nezostane nič iné ako ich milovať.

Ako sa zvýši hodnota?

Že má takýto príbeh vplyv na úspech vášho produktu dokazuje aj pokus, ktorý urobili Joshua Glenn a Rob Walker. Títo dvaja páni nakúpili za pár dolárov rôzne veci vo výpredajoch a potom pre ne vymysleli fiktívny príbeh. Potom tieto veci ponúkali cez eBay, samozrejme ten komu sa podarilo produkt vydražiť získal spolu s ním aj spomínaný príbeh.

To akú má príbeh pre produkt pridanú hodnotu zistili vďaka rozdielu nákupnej a predajnej ceny a tá sa niekedy šplhala do astronomických výšok. Hračka jojo s logom ropnej a chemickej spoločnosti stálo vo výpredaji 25 centov, cez portál eBay sa predal za 40 dolárov čo je nárasto o 16-tisíc percent. Z tohto vyplýva pre váš biznis skutočné ponaučenie, príbeh z vášho obyčajného lacného produktu urobí, hodnotnú a drahú vec.

Zdroj: http://thestoryoftelling.com, Significantobjects.com, racik.sk

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.