21.11.2014, 20:17

Motivujete svojich zamestnancov? Týmto firmám to ide najlepšie

V kategórii veľkých firiem si prvenstvo z minulého roka obhájil mobilný operátor O2 Slovakia. Za výsledkami vidí najmä férovú firemnú kultúru.

Motivujete svojich zamestnancov? Týmto firmám to ide najlepšie

Štyridsaťtri firiem z rôznych odvetví sa tento rok zapojilo do štúdie Best Employers, ktorú organizovala spoločnosť Aon Hewitt. Podľa prieskumu sa najlepší zamestnávatelia líšia od ostatných práve v prístupe k zamestnancom. Prvenstvo medzi veľkými spoločnosti si aj tento rok obhájila firma O2 Slovakia, medzi malými a stredne veľkými spoločnosťami si prvé miesto získala firma Hilti. Ako uviedli na vyhlasovaní cien, obe spoločnosti sa na vrchole ocitli práve vďaka nadštandardne vysokej miere motivovanosti ich zamestnancov.

Pozrite si rebríček top zamestnávateľov na Slovensku v roku 2014


Malé a stredné spoločnosti

1. Hiti Slovakia (produkty pre stavebný priemysel)

2. Roche Slovensko (farmaceutický priemysel)

3. Imperial Tobacco Slovakia (tabakový priemysel)


Veľké spoločnosti

1. O2 Slovakia (telekomunikácie)


Hlavným kritériom tejto štúdie, z ktorej sa na základe celosvetovej metodiky zostavuje rebríček najlepších zamestnávateľov, je hodnotenie firmy vlastnými zamestnancami. Výsledky hovoria jasne: motivovaný zamestnanec o svojej firme hovorí pozitívne, spája si s ňou svoju vlastnú budúcnosť a vynakladá úsilie navyše, čo pomáha zlepšovať obchodné výsledky spoločnosti. Víťazi Best Employers 2014 sa vyznačujú vysokou mierou motivovanosti, dôveryhodným vedením, dobrou povesťou a aktívne pracujú na udržaní svojich výsledkov.

„Sme presvedčení, že naše víťazstvo - teda hodnotenie zamestnancov - je založené na firemnej kultúre,“ uviedlo na vyhlásení O2. „Tak ako sme známi na trhu ako férový operátor, tak isto sme presvedčení, že to musí začínať s férovým prístupom voči našim zamestnancom.“ Zaujímavosťou je, že v kategórii veľkých firiem sa zúčastnilo 18 firiem, pričom len jedna z nich splnila kritériá.

Zároveň sa pri príležitosti jubilejného 10. ročníka vyhlasovania víťazov štúdie udeľovali tituly pre najčastejšie oceňovanú spločnosť a spoločnosť s najvyššou dosiahnutou motivovanosťou.

Najčastejšie oceňovaná spoločnosť

1. Allianz - Slovenská poisťovňa (finančné služby)

2. Microsoft Slovakia (IT)


Spoločnosť s najvyššou dosiahnutou motivovanosťou

1. Hilti Slovakia (produkty pre stavebný priemysel)


Projektová manažérka štúdie Ivana Vandlíčková hovorí, že v priemere je v najlepších spoločnostiach až 85 percent zamestnancov motivovaných. „Vidíme, že rozdiel v motivovanosti medzi najlepšími a priemernými firmami sa neustále zväčšuje,“ tvrdí Vandlíčková.

Podľa štúdie miera je miera motivovanosti vo veľkých firmách s tisíc a viac zamestnancami o 17 percent nižšia než v malých firmách, ktoré majú do 250 zamestnancov (61 %). Zamestnancov najviac ovplyvňuje to, či sú pre firmu dôležití, aké procesy sú vo firme  nastavené, či majú dostatok kariérnych príležitostí, okrem iného aj mzda a na poslednom mieste uznanie.

U tých najlepších zamestnávateľov má až 76 % zamestnancov pocit, že ich mzda zodpovedá ich prínosu (oproti 30 % u ostatných). Best Employers dokážu svojich zamestnancov oceniť aj nefinančne - 80 % zamestnancov tých najlepších tvrdí, že uznanie je primerané. Najlepší zamestnávatelia vedia svojich zamestnancov lepšie informovať a zároveň 84 % ich zamestnancov tvrdí, že v prípade zmien v spoločnosti, sú tieto zmeny dobre riadené, v ostatných spoločnostiach to je 43 %.

Tým najlepším sa darí pristupovať k zamestnancom ako k tomu najcennejšiemu, čo spoločnosť má (74 % u Best Employers oproti 32 % u ostatných zamestnávateľov). A tak pocit zamestnanca, že je tým najcennejším pre firmu, má dlhodobo najvýznamnejší pozitívny vplyv na motivovanosť zamestnancov.

Desiaty ročník štúdie však ukázal, že priemerná spokojnosť zametnancov klesá, a to najmä v týchto oblastiach: spokojnosť zákazníkov a spolupráca s obchodnými partnermi, povesť a imidž firmy, kariérne príležitosti či procesy vo firme a zdroje. Medzi najlepšími zamestnávateľmi je výrazný rozdiel v celkovom odmeňovaní, iformovanosti, schopnosti prilákať a udržať tých najlepších v rozvoji kariéry. Tí najlepší pristupujú k svojim zamestnancom ako k tomu najcennejšiemu, čo spoločnosť má.

Všetky údaje v grafoch sú uvedené v percentách. Do štúdie sa prihlásilo celkovo 43 firiem, dotazník vyplnilo 9 200 zamestnancov, 570 stredných manažérov a 150 vrcholových manažérov.

Zdroj: Aon Hewitt

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.