Vybavte si telefonát
Odísť z porady kvôli telefonátu sa môže na prvý pohľad zdať drzé. Ale. Ak odídete kvôli „dôležitému“ telefonátu, všetci si uvedomia, koľko práce máte a aký ste dôležitý.
Prehoďte percentá na zlomky
Ak niekto povie napríklad „asi 25 % všetkých používateľov“, rýchlo poznamenajte „takže asi každý štvrtý“ a poznačte si to. Určite všetci ocenia vaše matematické schopnosti.
Stále pritakávajte
Vždy si na poradu zoberte poznámkový blok a robte si poznámky. Stačí jedno slovo z každej vety, ktorú začujete. Dôležité však je pri tom pritakávať. A keď sa vás niekto opýta, či robíte zápis z porady, povedzte, že to sú len vaše vlastné poznámky a že niekto by mal naozaj robiť zápis z porady.
Vráťte prezentáciu o krok späť
„Prepáčte, mohli by ste vrátiť prezentáciu späť?“ Je úplne jedno, kedy počas prezentácie o to prezentujúceho požiadate, ale okamžite to spôsobí rozruch. Všetci si totiž budú myslieť, že niečo v prezentácii prehliadli. A to nemusíte ani na nič konkrétne poukázať, stačí, že poviete: „Nie som si úplne istý, čo tie čísla znamenajú.“
Pýtajte sa, či to zaberie
Na porade je dôležité pýtať sa, či navrhované kroky a riešenia – a je jedno aké – dokážu vyriešiť váš problém.
Prechádzajte sa po miestnosti
Chce to síce veľa guráže, ale keď to urobíte, budete v očiach druhých vyzerať múdrejšie. Čo? Vstať počas porady, prejsť sa po miestnosti, oprieť sa o stenu, urobiť hlboký nádych... To spôsobí, že kolegovia sa budú triasť strachom z toho, o čom asi tak rozmýšľate.
Zdroj: businessinsider.com