16.11.2013, 15:00

Hračka, mytológia a chuť byť extra

Pozrite si, podľa čoho si naši biznismeni pomenovali firmy.

Názov spoločnosti vás bude sprevádzať niekoľko rokov, preto pri jeho výbere nenechajte nič na náhodu. Čo stojí za menom našich úspešných spoločností?

CreditCall

Juraj Balogh, generálny riaditeľ
Alternatív bolo viacero. Chceli sme, aby v sebe názov niesol jasnú správu o tom, čomu sa venujeme a aké hodnoty vyznávame. Môjmu spoločníkovi Martinovi Porvazníkovi prišlo na um ideálne slovné spojenie CreditCall. Jednoznačne komunikuje jednu z hlavných služieb – telemarketingové call centrum a zároveň v prenesenom význame slova aj garanciu postavenia na trhu, dôveru, spoľahlivosť a kredibilitu.

ExtravaDansa

Petra Marko, tanečná producentka a zakladateľka spoločnosti
Od začiatku som chcela vybudovať niečo jedinečné – extra umelci, extra kostýmy, extra rozdielne programy pod jednou strechou, extra profi zorganizované... Vystihuje nás aj slovíčko extravagancia, keďže vizuálny entertainment, ktorý vyrábame, musí byť vždy „trošku cez“, nápadný, extravagantný. Extra – ExtravaGanza – ExtravaDansa. Musím sa priznať, že tento názov som veľakrát oľutovala. Jednak v ňom ľudia robia večne chyby a tiež príliš evokuje dance – tanec. My sme pritom Entertainment production house, vyrábame programy absolútne širokého vizuálno-pohybového charakteru, nie len tanečné čísla.

Koučink Centrum

Lenka Zelingrová, managing director
Rozhodla jednoduchosť a na druhej strane flexibilita, pod ktorou sa „schovajú“ všetky plány a projekty. Tiež výstižnosť, zapamätateľnosť, zameranie na lokálny trh. Napríklad v roku 2005 ešte vyhľadávač nepoznal slovo koučink. Dôležitý pri rozhodovaní o názve bol aj fakt, že je veľmi jednoduché preložiť ho do angličtiny – Coaching Centre v prípade expanzie do ďalších krajín.

Martinus.sk

Michal Meško, CEO
„Martinus“ vznikol z latinského prekladu mesta, z ktorého sme (Martin), a zároveň ako slovná hračka – kombinácia názvu mesta a mena jedného zo zakladateľov (Santus).

Pantheon Technologies

Tomáš Jančo, zakladateľ a generálny riaditeľ spoločnosti
Myslím si, že časť názvu – Technologies – možno opísať jednoduchšie ako Pantheon... a často dostávam otázku, prečo práve tento názov. Jeden zo zakladateľov bol nadšeným fanúšikom mytológie. Historicky Pantheon, ako ho poznáme, symbolizuje božstvá (grécke aj rímske), je svätyňou všetkých bohov. Každý z nich bol bohom nejakej vlastnosti či činnosti. Preto pre mňa Pantheon reprezentuje všestrannosť. Všestrannosť znalostí či všestrannosť riešení vzniknutého problému.

SAShE.sk

Alexandra Šmidáková, majiteľka internetového portálu
SAShE je spojením mena Saša a anglického she (ona). Názov vymyslela moja mama ešte v časoch, keď SAShE.sk bol len malý internetový obchodík s náušnicami, ktoré som vyrábala.

sli.do

Peter Komorník, CEO
sli.do je až náš tretí názov. Potrebovali sme niečo krátke, ľahko vysloviteľné a zapamätateľné pre anglicky hovoriace krajiny. Zároveň názov symbolizuje prezentáciu (slajdy) a jednoduchosť (as simple as unlocking your iphone).

Sygic

Michal Štencl, generálny riaditeľ firmy
Meno? Aby bolo unikátne. Aby s .com doménou pekne vyzeralo, znelo technologicky a neexistovala zmienka o ňom vo svete. Presnejšie päť písmenová .com doména.

Translata

Michal Matys, partner agentúry
Translata aj EUROCOC vznikli veľmi pragmaticky. Potrebovali sme našim partnerom dať vedieť, čím sa zaoberáme. Myslím, že v príde Translaty sa nám to podarilo. V prípade EUROCOC (certificate of conformity) sme však neodhadli, že naši klienti to budú čítať doslovne anglicky, čo je, samozrejme, zdrojom mnohých vtipov.

Súvisiace články

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.